M'n status is.... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Noralie Weusthuis - WaarBenJij.nu M'n status is.... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Noralie Weusthuis - WaarBenJij.nu

M'n status is....

Door: Noralie

Blijf op de hoogte en volg Noralie

21 April 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

1. Drie tinten bruiner
2. Drie departments experience
3. Een oor piercing erbij
4. Drie kilo zwaarder
5. Lid geworden van de sportschool
6. Een hipster veertje in mn haren..
7. Top weekenden achter de rug
8. Garden route gepland (19 mei)
9. Winter’s cominggg…
10. Gespaarde money gehalveerd…
11. Op een surfbord gestaan
12. Concert van Jeremy Loops bijgewoond

Nou als dat geen originele manier is om een blog te beginnen! Beetje Bridget Jones achtig, maar dan kan zij het leuker..

Dit bovenste was even een samenvatting van de afgelopen tijd! Omvat de laatste 3 maanden en de laatste maand waar ik nog niks over geschreven heb. Tuurlijk ga ik daar nog even wat bij vertellen..
There we go!
1. Ik ben bruiner! Jaja, als ik naar mezelf in de spiegel kijk denk ik, nou, je ziet er opzich wel gezond uit! Hahhaa.. Eindelijk kan papa niet meer zeggen dat ik er bleek uit zie..

2. Jaja, de afgelopen maand ben ik tussen Reservations, Housekeeping and Front Office gevlogen. Natuurlijk niet de bedoeling dat ik bij Front Office zou helpen, maar aangezien er geen 1 trainee meer werkt bij de receptie, word ik heel af en toe eventjes ingeschakeld om te komen helpen als t druk is. Vind ik leuk! Verder heb ik dus 2 weken Reservations gedaan en mijn Interim Report ingeleverd! Heel fijn, veel gepraat met m'n collegas op de Sales & Reservations afdeling en ook besloten waar ik mijn Company assignment over ga doen. Ik ga een ‘Advisory report’ schrijven voor ‘service improvement at the Front Office’.. Aangezien dit hotel wel een beetje ongestructueerd is en geen vaste procedures heeft kan ik best wat ideeën inbrengen! Ik laat jullie weten hoe het daar mee gaat. Na 2 weken Reservations ben ik naar Housekeeping gegaan.
Mn eerste weekje begon niet zo top, naja, maandag waren we vrij (public holiday), dinsdag heb ik de hele dag kamers schoongemaakt (ik voelde me toen al zoo moe en slap, heel gek), woensdag meegelopen met een supervisor (die checken of de house ladies de kamers goed schoon hebben gemaakt), en toen….. Woensdagnacht lekker overgeven! Jaja, totaal niet verwacht en ik had ook echt wel even een klein griepje te pakken. Donderdag dus maar ziek gemeld, en weer vol enthousiasme mn ontbijtje eten. Meestal als ik overgeef is het maar voor één keer dus ik dacht, hey, lekker snel aansterken! Nou, 5 min later kwam mn verse ontbijtje er weer uit.. Dus donderdag & vrijdag in bedje gelegen.. Zielig alleen op de badkamer vloer.. Dan wil je mama toch wel eventjes :)

Alhoewel, heel slecht van mij, vrijdagavond ging het echt weer stukke beter en ik had een ticket met een paar huisgenootjes om naar Showtek te gaan, een Nederlandse DJ. Super vet, dus ik dacht lekker rustig aan doen en kijken hoe het gaat. Al snel ontmoetten we een paar VIP gasten die op een cruiseschip werkten vanuit Brazilie en jaja, de wiskey en vocka werden gratis weggegeven. Al snel kregen deze niet aantrekkelijke (oude) mannen losse handjes dus ik ging er snel vandoor en lekker dansen. Al snel volgde de rest! Laten we maar niet vertellen wat voor avond het erna werd.. Geslaagd (en 4.30 in bed….)

Dat weekendje was lekker rustig. Naar Taste of Cape Town geweest. Vergelijkbaar met Horecava in NL maar dan 20 x kleiner en met kraampjes. Lekker rondgelopen en dingetjes geproefd. Zondag strandje en maandag weer aan de bak!

De 2e week mocht ik Housekeeping Co-ordinator zijn. Ik heb eigenlijk even geen zin om te vertellen wat dit precies inhoudt, maar al gauw werd ik daar alleen gelaten en gingen alle managers kamers controleren omdat we die week een super belangrijke groep hadden. Ik was dus in charge of alle telefoontjes en zorgen dat alle kamers schoon waren en in het systeem zijn ingevoerd als ‘inspected’. Dit betekent communiceren met alle supervisors, met de receptie (als er mensen eerder arriveren dan check-in time), cleaning ladies, house men (die moeten beetje het zware werk doen) en maintanance (als er iets kapot is of neit goed werkt, moet ik dat noteren, communiceren en actionen!) en meer.

Iig, daar kom ik weer terug over een tijdje maar nu zit ik weer een tijdje in Reservations omdat Claudia (gaat over group bookings) donderdag op vakantie gaat voor maar liefst een maand. Ik zit dus nu met haar en ze leert me echt van alles en nog wat. Dit betekent dus, dat ik achter haar computer kan zitten de komende tijd en haar heel veel kan helpen met het beantwoorden van emails, bookingen maken, follow ups (als agents en bedrijven nog niet betaald hebben), etc. Super leuk dus!

Oeps, ik ben vergeten te vertellen over Cederberg! Nou er is dus ondertussen al een Cederberg 1.0 en Cederberg 2.0. Cederberg 1.0 heb ik over verteld in m’n vorige blog. Met een groep van ong 25 man naar het nature reserve en lekker kamperen en hiken voor een weekend. Was super gezellig en een hele leuke groep mensen. De 9-urige hike was wel erg avontuurlijk hoor.. Hij begon zwaar, maar na 1.5 werd het meer op vlakke stukken lopen en af en toe klimmen. En dan praat je niet over een grote stap zetten, maar het was wel echt 2.5 meter hoog en dan moest je net je voeten goed neerzetten en jezelf kunnen optrekken. Ook waren er smalle spleten en moest je je lichaam dus een beetje slim en flexibel bewegen! Maar mooi is het daar.. Zo rotsachtig en dan vraag je je echt af, hoe is dit toch mogelijk en ontstaan.. Zaterdagavond na de hike, Savannahs (afrikaans biertje) en een berg spareribs ging het met mijn buikje niet zo goed en wat er toen gebeurde leek wel heel erg op toen ik ziek was, alleen was het toen binnen in de tent! Ja heel fijn! Maar wel lekker onder de sterren kunnen slapen (en ik was gewoon nuchter..) En die sterren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wauwie, de hele lucht zit gewoon onder met sterren en de melkweg zag je. Elke 5 minuten is er een shooting star, heel gek om te bevatten.

Cederberg 2.0 was afgelopen weekend. Lekker op stap met 2 andere meiden, Ninke & Sanne. Klein autootje gehuurd op vrijdag middag en om 17.30 reden we weg naar een ander gedeelte van Cederberg (3 uur rijden). Tegen de regels in en omdat ik nog niet gereden heb, heb ik de eerste 2 uur gereden om een beetje te oefenen! Ging goed, wel een paar x even lekker gestruggeld. Het laatste uurtje nam Ninke het over, en maar goed ook.. Pikkedonker was het al om 19.00. En wij moesten even op van die onverharde zandweggetjes met duizenden stenen rijden met groot licht en haast geen bordjes.. Gelukkig, na even bang te zijn geweest omdat we ook nog de auto uit moesten om 2 hekken open te doen, kwamen we aan op de camping. Zo’n schattige camping, kunnen maximaal 35 mensen verblijven, een hele grote open keuken met koelkasten en kookplekken, een braai area met kampvuur, mini zwembadje en stunning views :) (die we overigens de volgende dag pas zagen).
In kort, gehiked naar hele vette waterval (foto’s volgen), heeeel veel gekletst en gelachen + in een vliegtuigje voor €25 p.p. boven het nature reserve gevogen! Geweldig! Verder nog wilde koeien op de weg gehad, een struisvogel gezien, een Gecko (zoek maar op op internet), wilde Baboons (heeeeel veel en heel dichtbij) en nog wat gekke insecten.. Foto's volgen @ facebook!

3. Een oor piercing. Ineens had ik zo’n gevoel, dit moet ik hebben.. Dus ja, misschien niet zo handig in de hotel industrie hahaha maar goed. Zit nu toch vooral achter de schermen.

4. Drie kilo zwaarder? Wil ik liever niet te lang over praten, maar puntje 5. Geeft aan dat er aan gewerkt wordt.. En guess, Gister lid geworden en nu al 2 dagen achter elkaar gesport! Ik vind het ook best leuk..

6. Veertje in m’n haar… Beetje hetzelfde idee als mijn oor piercing. Complete make over gehad dus.. ;)

7. Top weekenden! Allemaal al uitgebreid over verteld! Aankomend weekend wordt ook leuk, want dan is het natuurlijk Koningsdag op maandag. Tegelijkertijd is het dan een Public holiday in Zuid Afrika, dus hebben we dan ook lekker vrij. Ik heb het al 2 jaar niet gevierd en in Houtbay is er een Kingsday festival speciaal voor alle Nederlanders met rommelmarkt, kroketten, etc… Die avond ervoor, Kingsnight, is er een feestje in een kroeg voor weer, de Nederlanders! Zin in.. Wss hoor ik eindelijk Guus meeuwis weer voorbij komen. Wat heb ik hem gemist zeg. Haha. Verder nog niet echt plannen, maar dat komt nog.

8. Garden Route gepland! Yess! Wss met Ninke, Anne, en nog 2 huisgenootjes (als t doorgaat voor hen) 19 mei de Garden Route beginnen! Lekker reizen van Dinsdag t/m Zondag. Mijn vakantietje :)

9. Het weer is hier een beeeetje aan t veranderen. Alhoewel, afgelopen weekenden was het nog steeds 26 graden. Echter door de weeks is het nu wel 24 graden. Maar ik klaag nog helemaal niet, ben alleen wel een beetje bang voor juni & juli! Dan wordt het toch wel wat anders dan de eerste maanden qua activiteiten..

10. Hier wil ik ook niet over praten!

11. Surfen! Jaaa zo leuk. Nog veel te weinig gedaan, namelijk maar 1x samen met Erick. ERick m’n oud huisgenootje kwam op bezoek en dat was wel heel cool! Hij had al één les gehad, dus hij was mijn teacher. Zo vet als je op het bord staat en dan die golf zo voelt onder je voeten, en je bijna bij het strand aankomt (dit gevoel had ik 4 keer).

12. Jeremy Loops echt een aanrader voor iedereen! Zoek hem op op Youtube, het is echt een chille gast en chille muziek.

Nou poepies, genoeg verteld weer.. Nog even snel, ik vind mijn stage nog echt leuk, vooral omdat ik nu bij zoveel departments ben geweest, de mensen en procedures leer kennen. Ik zie nu een beetje hoe alles met elkaar in verbinding staat. Na Reservations ga ik weer terug naar Housekeeping, en dan denk ik het laatste maandje nog Front Office.

Dikke kussies!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Noralie

Actief sinds 21 Maart 2012
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 24440

Voorgaande reizen:

30 Januari 2015 - 20 Juli 2015

Stage in Zuid-Afrika!

05 Augustus 2012 - 20 Mei 2013

University College and field hockey

Landen bezocht: