7 weeks to go!! #timefliesby - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Noralie Weusthuis - WaarBenJij.nu 7 weeks to go!! #timefliesby - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Noralie Weusthuis - WaarBenJij.nu

7 weeks to go!! #timefliesby

Blijf op de hoogte en volg Noralie

31 Mei 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hiii allemaal!

En het is weer tijd voor een verhaaltje! Wat een maand toch kan doen..
Ik zit hier nog maar precies 7 weken en dat klinkt toch wel gevaarlijk eng. Ik moet nog steeds 5 dagen per week 9 uur werken en daarnaast (!!!) nog mijn school projecten en verslagen inleveren. Dat zijn er inderdaad ongeveer 3 (2 wat kleinere, en 1 belangrijkere) en dat is allemaal NA werk tijd. Daar zit ik dus wel een beetje mee aangezien ik nu mijn vrije tijd moet opofferen voor dit gedoe en ik nergens ECHT fijne internet heb waar ik lekker kan doorwerken. En mijn laptop is ook heel traag geworden en heeft kuren.. Oja, en mijn begeleider van m'n hotel (HR manager) heeft afgelopen vrijdag ontslag genomen dus tja dat moet ik ook nog eventjes regelen.

That's lifeeeeeeeeee. Het bijzonderste dat ik de afgelopen tijd heb meegemaakt is dat mama op bezoek is gekomen :)!!! Ze had het een week van tevoren geboekt omdat het allemaal een beetje twijfelachtig en impulsief was haha. Ze kwam hier aan op vrijdag 15 mei en vertrok zondag 24 mei! Daar had ik ontzettend veel zin in. In plaats van de Garden Route te reizen met 2 meisjes van hier, heb ik dat dus met mama gedaan die week (we hadden gelukkig nog niks echt gepland). Het weekend hebben we in Kaapstad doorgebracht en heeft mams gelogeerd in mijn studentenhuis aangezien er een kamer vrij was! Beetje gek voor zon oude dame van 55 met 15 andere studenten, maar super gezellig! Ook leuk dat ze iedereen thuis heeft ontmoet en aangezien ik die tijd in Reservations department werkte (groepsboekingen) en mijn collega me op een perfect idee bracht, had ik een leuke verrassing in petto. Namelijk op maandagavond mochten we een nachtje in het hotel waar ik werk doorbrengen! En het leuke was dat ik alles helemaal zelf had geboekt en ook zelf de kamer mocht kiezen etc...

In het weekend hebben we verschillende dingen gedaan: zaterdagochtend naar Old Biscuit Mill (leuk marktje) en smiddags naar de stranden pinguins en een ritje over de Chapman's peak (stunning views). Zondag Table Mountain met de Kabelbaan opgeweest (dit was overigens mijn eerste!! keer... erg he, na 4 maanden) EN er was load shedding. Dit is iets typisch afrikaans; in verschillende districten wordt de stroom stopgezet voor 2 uur. Het ligt eraan in welk stadium ze zijn maar dat betekent dus dat er geen electriciteit is. Dit doen ze omdat ze anders niet genoeg electriciteit kunnen leveren aan andere gebieden en afrikaanse landen. Ze hebben dus meer stroom verkocht dan dat ze kunnen leveren. Met het gevolg dat we erg lang op de berg moesten wachten omdat we een delay hadden (gelukkig was er wel een generator). Daarna zijn we naar Constantia gereden en hebben we met super mooi weer en herfst wine farm uitzichten een wijnproeverij gedaan. Maandag moest ik nog werken en is mama naar Robben eiland geweest, 's avonds uiteten met een groepje meiden en in mijn luxe 5 sterren hotel geslapen (hadden we nog noooooit gedaan).

Dinsdag begonnen we aan de Garden Route! Dat is een beetje het zuidwestelijke gedeelte van Zuid afrika met hele mooie stukken. We zijn van Cape Town - Oudtshoorn - Wilderness- Tsitsikamma - Addo Elephant Park - Jeffreys Bay - Knysna - Cape Town gereden!
Veel in de auto gezeten, maar gelukkig had papa thuis zijn best gedaan en alle musical cd's gekopieerd zodat we in ons huurautootje vooral veel onze nachtegaal stemmen hebben laten horen. De plekken net genoemd hebben we overnacht en de hoogtepunten die we hebben gedaan zijn:

-Ostrich farm bezocht
-Zonsondergangen :)
- Swart berg pass (een hele grove zandweg heeel hoog in de bergen)
- Cango Caves (grotten)
- 'Kabelbaan park tussen de bomen in Tsitsikamma
- Wandeling naar de suspension bridge (hang brug)
- Addo Elephant Park (heeeeel veel wilde dieren gezien! Top, vooral de olifanten..)
- Bungee Jump!!!

En dan niet de interessante gesprekken met de locals, leuke restaurantjes en stranden te vergeten. We hebben overnacht in hele verschillende dingen; hostels, bed and breakkfast, forest hutje, etc. Elke dag was weer een verrassing waar we terecht kwamen, ik had maar iets geboekt.
Foto's komen straks op FB. Het was Low season en dat betekende dat het super rustig overal was private tours hadden want meestal waren we de enigen. Zoals in het kabelbaan park hadden we vier begeleiders mee en we waren met z'n 2en (ook typisch zuid afrikaans en werkgelegenheid creëren)!! Super gezellig overigens. Heeeel erg geluk met het weer gehad en 1 van de bijzondere dingen vond ik dat je elke 2/3 uur ongeveer een nieuw landschap in rijdt.. Het begon met mountains (Oudtshoorn), toen overal meren (Knysna), heeeeeeel veel bomen (Tsitsikamma), en meer struikgewas in Addo Elephant Park (door de struiken helaas geen giraffen..).

In totaal was het een super bijzondere reis samen enn ondanks wat gekibbel goed volgehouden (heb de laatste 2/3 jaar al niet meer zoveel thuis gewoond).. ;)

In Reservations department heb ik echt veel kunnen doen voor een maand en ben ook best trots op mezelf. Heb een groot deel echt overgenomen van Claudia en veel groepsboekingen gemaakt en dingen afgehandeld met clienten :). Ook positieve feedback van de clienten gekregen en daar moet je het vooral mee doen. Aangezien het dus Low Season is bij ons in het hotel ook, kan ik mijn laatste maand daar weer eindigen want iedereen gaat omstebeurt op vakantie (met weer een computer beschikbaar)! Nu zit ik weer in Housekeeping en ben ik coordinator voor nog 1 of 2 weken, dan nog een weekje Sales/Marketing en dan dus weer Reservations. De laatste tijd word ik steeds vaker naar de management meetings gestuurd; in housekeeping al 2 x omdat mijn managers geen tijd hadden en ook in Reservations. Dan zit ik met alle managers om de tafel en ben ik housekeeping/department vertegenwoordiger. Gelukkig ken ik iedereen wel onderhand, maar toch voel ik me wel een beetje bijzonder als ik dat dan mag. Dan moet ik dus de boodschappen doorgeven aan mijn manager van mijn department. Leerzaam!!

Dit weekend weer ziek geweest. Ik denk dat ik niet zo goed tegen de bacteriën hier kan; gelukkig gaat het vandaag weer beter en iedereen zorgt goed voor me in huis :). De komende tijd wil ik nog een aantal dingen doen in de weekenden voordat ik naar huis ga dus dat ga ik nog even regelen. Dat zijn: weekendje Hermanus (whale watching), een wine tour in Stellenbosch, Mzoli's (een braai restaurant in de townships) en het beklimmen van Table Mountain.
In ons huis is er wel een hele hoge turnover van huisgenoten. Er gaan nu steeds meer mensen die er zo lang alsik hebben gezeten weg, dus dat is wel jammer. Er komen nieuwen in die vanaf nu nog 6 maanden blijven, dus die hebben alles nog voor zich.


Soentjes (afrikaans) xxxxx



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Noralie

Actief sinds 21 Maart 2012
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 24442

Voorgaande reizen:

30 Januari 2015 - 20 Juli 2015

Stage in Zuid-Afrika!

05 Augustus 2012 - 20 Mei 2013

University College and field hockey

Landen bezocht: