Cape Town, ek kom gou! - Reisverslag uit Breda, Nederland van Noralie Weusthuis - WaarBenJij.nu Cape Town, ek kom gou! - Reisverslag uit Breda, Nederland van Noralie Weusthuis - WaarBenJij.nu

Cape Town, ek kom gou!

Door: Noralie

Blijf op de hoogte en volg Noralie

19 Januari 2015 | Nederland, Breda

Hii maatjes!

Toen ik naar de US ging heb ik ook heeeel fanatiek dit blog bij gehouden, dus ik dacht, voor de mensen die benieuwd zijn en mij een beetje willen volgen --> dit is een nieuwe mogelijkheid, bijna 3 jaar later ga ik weer lekker ver op reis!

Ik vlieg namelijk volgende week vrijdag 30 januari, om 18:25 naar Kaapstad! Daar ga ik 5.5 maand stage lopen in hotel Pepperclub Hotel & Spa, een vijf sterren hotel. De functies die ik ga beoefenen hebben vooral met operations te maken, en dan Food & Beverage (alle food outlets in het hotel, denk aan restaurants/room service/ ontbijt) & Front Office (achter de balie, waar ook guest relations & concierge onder vallen). Hopelijk eindig ik bij Food & Beverage niet alleen bij het ontbijt elke ochtend.... Maar ik sluit niets uit haha! Voor de rest is de communicatie niet allemaal suuuuper goed verlopen maar 'ek bly kalm' (ik blijf kalm)..

Ik heb geen idee of deze vertalingen allemaal kloppen, met mijn Afrikaanse taalgids moet ik nog wat tijd doorbrengen namelijk.. Soort van quality time. Ik zeg ook wel dat ik kalm blijf, maar eigenlijk was ik de laatste maand helmaal niet kalm! Gedoe met het visum; je mag in principe niet langer blijven dan in je contract staat, dat betekent dat reizen niet echt mogelijk is.. Je moet bij de ambassade aantonen dus dat je meteen weer naar Nederland vliegt. Het hotel wilde helaas niet mee werken (wat ik wel snap, heeft met verantwoordelijkheden te maken enzo) dus moest ik mijn ticket omboeken naar 20 juli, ipv 5 augustus. Ook had ik nog wat andere probleempjes, maar ik kreeg net een email dat ik mijn visum kan ophalen! Yeeeey! En ik heb ook eindelijk geen onrustige dromen meer!

Hopelijk heb ik tussendoor genoeg tijd om te reizen. Voor de rest is het ook nog niet helemaal zeker hoeveel dagen per week ik moet werken (ik ga er maar uit van 6) en welke time-slots etc.... Ik heb daar net een mail overgestuurd, want er komen steeds meer vragen tevoorschijn! '
'Hoe kom ik eigenlijk op mijn werk? Hebben ze wel beddengoed in mijn kamer? etc etc..... Oja, en ik heb net een zuid afrikaanse stopcontact converter gekocht!

Volgens mij spring ik een beetje van de hak op de tak, maar thats me. Ik vlieg volgende week vrijdag alleen en moet heel zielig en eenzaam 2 uur op vliegveld Atatürk (istanbul) doorbrengen om 00.00 's nachts. In totaal duurt mn reis dan ook ongeveer 19 uur (exclusief wachten/inchecken etc..). Ik zie hier wel mogelijkheid tot het uit mn hoofd leren van de taalgids! Er gaat nog 1 ander meisje die ook hotel management studeert, en nog 2 anderen die Facility Management studeren (die zitten bij mij in hetzelfde gebouw). We hebben elkaar al ontmoet en volgens mij wordt dat wel een gezellige bende. Zij vliegen iets later, maar we komen elkaar gauw genoeg tegen. Ook moeten we deze week met z'n 4en nog een presentatie geven over onze destination op school!

Ik ga wonen in een studentenhuis met 12 andere studenten in Greenpoint, dat is wel een prima wijk en ongeveer 1 km!!! van het strand! Dus de dag per week dat ik vrij heb, kan ik misschien nog wel leren kite surfen! (dit wil ik al zo lang, weet niet of ik het echt ga realiseren maar iig wel paar x les!!!). Ik hoorde vandaag dat het moeilijk was om bochtjes te maken, maar ik heb dus het plan dat ik gewoon rechtdoor ga de hele tijd en dan de taxi terug neem naar de surf school.


Nou allemaal ik heb er heeeel veel zin in, wel spannend en weer een heel ander avontuur dan Amerika. Nu kan ik al engels, weet ik een beetje hoe thet is om ergens alleen te komen en vind ik het eigeniljk niet zo heel eng meer! Ook ga ik wss zoveel nieuwe dingen leren en ben ik alleen maar druk en zit deze stad (in tegendeel tot mijn hockey team in de US) vol met internationals.

Ik ga jullie missen en veel ga ik aankomende week nog wel zien op afscheidsfeestjes/borrels/ontmoetingen.

Dikke & totsiens!! (raar taaltje)



  • 19 Januari 2015 - 16:22

    Jetante Flooa:

    Jippe ik kan weer mee lezen met al je belevenissen!!
    Ik wens je heel veel plezier daar en ach met dat afrikaans loopt het wel los je kan er ongeveer de helft van omzetten naar modern nederlands en verder gewoon wat natte vingerwerk :) ...en zit je er naast .....ach zo charmant
    Dag liefie goeie reis en ik hoor snel weer wat van je
    X
    Floor

  • 19 Januari 2015 - 20:11

    Jeanne:

    Super leuk om te lezen Nora. Good luck babe en hou ons op de hoogte !!! X

  • 19 Januari 2015 - 21:36

    Fleur:

    Je gaat het helemaal super vinden en green point is een top wijk! Heel dicht bij waterfront zodat je snel in de stad bent:)
    Heel veel plezier en maak me niet te jaloers want dan krijg ik heimwee haha! En oja, een wijn tour door franschhoek en stellenbosch is ook zeker een aanrader!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Noralie

Actief sinds 21 Maart 2012
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 24512

Voorgaande reizen:

30 Januari 2015 - 20 Juli 2015

Stage in Zuid-Afrika!

05 Augustus 2012 - 20 Mei 2013

University College and field hockey

Landen bezocht: