Dit gaan baie goed! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Noralie Weusthuis - WaarBenJij.nu Dit gaan baie goed! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Noralie Weusthuis - WaarBenJij.nu

Dit gaan baie goed!

Door: Noralie

Blijf op de hoogte en volg Noralie

26 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Ola people!

Daar zit ik dan een maand later in een word bestandje te schrijven, mijn plan was al om eerder te schrijven en leuke foto’s te uploaden, maar helaas hield wifi hier anderhalve week geleden mee op en krijgt mijn huisbaasje het niet voor elkaar om iets nieuws op te zetten/regelen dat het gefixed is.. Frustrerend, maar op mijn telefoon ben ik gelukkig wel bereikbaar op whats app.

Ik upload dit dan ook morgen op mijn werk als ik mijn laptop meeneem. Afgelopen zondag heb ik mijn laatste dagje in Front Office gehad (na 1 ¾ maand), en maandag meteen weer in het department ‘Reservations’ ben begonnen. Ineens kwam ik op mijn luie reet te zitten en mijn collega van Front Office waarschuwde me al voor a Junk truck (zo’n dikke junk food kont). En daar moet ik inderdaad voor oppassen want eten/zitten/en niets zoveel doen gaat samen met even iets lekkers eten. Een groot verschil met Front Office, waar ze de laatste 3 weken onze stoelen hebben afgepakt!! Wij mochten dus niet meer zitten achter de desk, maar moesten staan. Geen probleem, als de desk tenminste op goede hoogte was. De desks zijn hier gemaakt voor zittende mensen, dus mijn rug heeft wat te verduren gehad hahaha. En ook nog eens op hakken staan! Nouja, nu draag ik nog steeds hakken en zit ik de hele dag. Betrapte ik mezelf erop dat ik het niet eens erg vind om op m’n hakken naar huis te lopen.

Over het vervoer gesproken, nu ik ook weer vaste dagen werk 7-4 of 8-5 neem ik gewoon de witte mini taxjes. Lekkere reggae muziek en je betaalt dan 7 rand, ong 0,50 cent. Ik hoef ook maar 5 minuutjes, en dan nog ong 8 minuutjes lopen. Scheelt erg, anders doe ik er dus ong 30 minuten over en dit voelt eigenlijk veiliger dan lopen! Veel Nederlanders maken hier geen gebruik van maar ik raad het juist aan. Vooral omdat ze elke 30seconden ongeveer langs komen en je dus niet hoeft te kijken naar bus schedules ofzo, dat is hier totaal niet van belang! Soms neem ik ook de taxi, ook maar 2 euro, dat doe ik nu vooral om 7 uur ’s ochtends. Het is dan nog best donker..

Verder is er natuurlijk weer en maand voorbij gevlogen. Ik had het in mijn vorige blog over dat ik checking out in the Front Office onder de knie wilde krijgen, nou dat is allemaal helemaal gelukt. Zondag op m’n laatste werk dag dacht ik, heyyy ik kan het eigenlijk nu grotendeels! Ook was het de laatste tijd wat minder druk geworden waardoor er meer te doen was en ik ook meer te doen kreeg. Zaterdag heb ik mijn evaluatie gedaan met een receptionist & front office manager, en het was eigenlijk heel positief. Het grappige was, ze gingen samen het formulier invullen wat ook weer leidde tot gesprekjes tussen hen. Want mijn Front Office manager zag mijn gedrag vaak positief, veel vragen stellen, doorwerken, etc., terwijl het voor de andere wat meer overkwam als overdonderd/beetje attitude. Dus de manager sprak eigenlijk de receptionisten toe dat dat echt zuid Afrikaans was, alles lekker rustig aan en niet gewend zijn om van de ene taak naar de andere taak door te werken, en vooruit te denken. Interessante cultuur verschillen dus. Ook hadden ze bij mij soms ook wel een overdonderd gevoel dat wij Nederlanders zo snel dingen gedaan willen hebben en daar ook vol naar durven te vragen. Terwijl ik voor mijn gevoel alles zo voorzichtig bracht, he toch.

In Reservations wil ik niet superlang blijven, ik ga volgende week nog en neem lekker mijn laptop mee om aan mijn Interim Report te schrijven, mijn ‘tussentijdse’ verslag. Dat kost best veel werk. Ik heb dus niet zoveel te doen daar omdat alle computers bezet zijn en ik dus alleen maar mee kan kijken. Wel prima, ik ben lekker dit en volgend paas weekend vrij en dan ga ik denk ik naar Housekeeping, waar ik ook van maandag t/m vrijdag kan werken! Genieten!

Vrijdag neem ik mijn eerste vrije dag van mijn ongeveer 9 vrije dagen! Mara (huisgenootje) en ik hebben ons opgegeven om te gaan kamperen in Cederberg met 4 exchange, de organisatie waar ik ook mijn kamer van heb. We gaan met een groep van 27, allemaal wel Nederlanders, en de helft gaat kamperen en de helft in een hostel. Het is daar in de middle of nowhere en wij slapen natuurlijk in een tent  Slaapzak geregeld en het schijnt daar super mooi te zijn. Het is een nature reserve, heel groot met verschillende hike routes en watervallen. Ook is er een zwembad en ’s avonds lekker braaien en zitten bij t kampvuur! Dit is t/m zondag, heel veel zin in. We kennen ook wel wat mensen die mee gaan en het wordt volgens mij alleen maar top.

Ook komt Erick, mijn (ex) huisgenootje uit Breda morgen in Kaapstad met school. Hij blijft er 10 dagen en de laatste 5 dagen is hij vrij, dus volgende week vrij & zaterdag gaan we wss wat leuks doen, lekker om weer iemand te zien van thuis en met Erick valt dat wel te garanderen! Zondag vliegt hij terug en ga ik met mijn huisgenootjes naar Jeremy Loops, een serieuze aanrader voor iedereen! Het is echt een top artiest en hij komt dus in Kirstenbosch. Dat is ook een green area heel groot, kun je lekker in het park liggen maar ook hiken en naar boven van de mooie uitzichten genieten. Hier hebben ze voor activiteiten een grasveld beschikbaar gemaakt voor o.a. movie nights & concerten. 2 movie nights heb ik al gehad, zit je lekker met je avondeten, glaasje wijn, stoeltje & dekentje terwijl de zon ondergaat naar de film te kijken.. Romantisch he. Nu dus voor het eerst een concert bezoeken
Ook ga ik 1 van de volgende weekenden nog naar Stellenbosch (wijnvelden/proeverijen/hostels) voor een nachtje, zaterdag op zondag. Moeten we nog even plannen maar komt goed. Even in short wat ik nog meer heb gedaan: -Lionshead beklommen bij zonsondergang, in het donker terug… -Devils peak beklommen overdag, (5uur lang met maar 1 liter water p.p…..), foto’s volgen!! – de hop on hop off met m’n collega -naar verschillende stranden -foodmarket op zaterdag met hooistronken en picknickkleedjes – Kalkbay bezocht, vissers plaatsje –een echte rugby game in het Newlands stadion (allemaal worstelende mannekes, moet me er nog een x helemaal in verdiepen) –strandparty op Clifton beach met vuur dansers/danseressen en een geweldige zonsondergang (zie omslagfoto fb) en beerpong op donderdagavond (wat nu eigenlijk een beetje vastigheid wordt..).

Elk voordeel heeft zijn nadeel, ik kan nu minder van de zon genieten door de weeks want ik heb geen late-shifts meer, maar ik heb nu de weekenden vrij. Wel prima deze afwisselingen. Het weer is hier nog steeds prima, wel afwisselender en ook al wel regen gehad, maar vandaag is het weer zwetend warm.
Ik merk wel dat ik het ook wel fijn vind om wat tijd voor mezelf te hebben, wat ik nu in mijn nieuwe kamertje ook prima kan doen (hier kan ik me tenminste in omdraaien..) Het is een drukke bende hier wat betekent dat je altijd wel met een stuk of 7 mensen beneden zit/rondloopt.

Ik heb nog 1 collega uit NL in mijn hotel werken uit Maastricht met wie ik gister uit eten ben geweest, en vanmiddag ben gaan lunchen. Zij heeft om 12 uur ook een uur lang pauze, en ik ook (kwamen we gister achter) dus toen gingen we lekker even een stuk lopen en naar de ‘Food lovers’, een grote food market waar je van alles kan kopen en lekkerbuiten kletsen. Tenminste even wat anders dan 15 min pauze in de Front Office of tegen een computer aankijken en observeren.

Ik denk dat ik best wat ben vergeten maar op zich ook wel weer veel geschreven, hopelijk gedetailleerd genoeg, want ja dat zijn jullie natuurlijk van me gewend.

Ik mis iedereen van thuis wel en ik wil ook graag gauw weer kunnen skypen/bellen. Gisteren is dat ook gelukt met mijn familie, ik mocht natuurlijk iedereen even aan de telefoon! haha.

Dikke zoenen xxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Noralie

Actief sinds 21 Maart 2012
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 24511

Voorgaande reizen:

30 Januari 2015 - 20 Juli 2015

Stage in Zuid-Afrika!

05 Augustus 2012 - 20 Mei 2013

University College and field hockey

Landen bezocht: