Start 2e semester! - Reisverslag uit Amherst Center, Verenigde Staten van Noralie Weusthuis - WaarBenJij.nu Start 2e semester! - Reisverslag uit Amherst Center, Verenigde Staten van Noralie Weusthuis - WaarBenJij.nu

Start 2e semester!

Door: Noralie Weusthuis

Blijf op de hoogte en volg Noralie

09 Februari 2013 | Verenigde Staten, Amherst Center

Hi vrienden!

Ik dacht het wordt toch maar weer eens tijd voor een update! Ik ben alweer 3 weekjes in the U.S. en heb al weer wat avonturen beleefd. Momenteel is de sneeuwstorm Nemo langs geweest en ligt er ongeveer 70 cm sneeuw!! Helaas heeft haast niemand een slee. Ik wil zo graag sleeën (of ter wel I want to go sledding!). Misschien zit een sneeuwpop er wel in..

Nou daar gaan we dan! Mijn winter break was echt hartstikke leuk. Waarschijnlijk heb ik jullie allemaal wel gezien en echt heel erg bedankt want ik voelde me bijna meteen helemaal thuis! De eerste paar dagen was het wel gek, ik had een beetje zon gevoel van; waar hoor ik nou thuis? Maar dat ging al heel snel weg en ik had mn plekje weer gevonden! Met Rob naar Berlijn geweest, kerstmis, oud en nieuw, allemaal toppie! De laatste 2 weken (ik was ongeveer 4,5 week thuis) werden wel iets saaier. Nog steeds wel heel gezellig maar de vriendinnen gingen weer naar school en mijn drang om weer iets meer te doen in mijn leven kwam terug. Veel mensen vroegen: wil je nu nog wel terug? Toen zei ik, hm zou het niet zo erg vinden als ik niet zou gaan, maar heb opzich wel weer zin om iets te doen!

Nou ik vind het nu eigenlijk al stom dat ik het heb gezegd want ik voel me echt al tienduizend keer beter hier dan ik het eerste semester deed! Toen ik op 20 januari mijn dorm (gebouw waar ik slaap) in kwam lopen en ik iedereen weer zag dacht ik; aah ik heb dit toch allemaal gemist! Ook begon ik met nieuwe lessen, ik volg nu de vakken Pyschology, English Writing (ook beetje omdat dat goed voor me is), Hospitality and Tourism Management, Human Resource Management en een Biology klas. Biology gaat over hele interessante dingen zoals hersenschudding, beroertes, en ander soort dingen. Dat gaat nog wel veranderen maar hopelijk blijft het zo interessant! Ik ben momenteel heel blij met de lessen en werd ook helemaal enthousiast met de nieuwe start! Als ik nu gewoon over de campus loop weet ik alles al, alles is me bekend, ik weet hoe iedereen is, met wie ik om wil gaan, wie om mij geven, hoe de cultuur ongeveer is en dus hoe ik me daarin wil gedragen en meer! Eigenlijk vind ik het dus heel leuk nu. Zelfs de house party's of party's in de dorm (hebben jullie vast wel eens in films gezien. Ik denk iets extremer maar dan snappen jullie het een beetje ;)) beginnen me nu meer te bevallen. Het is eigenlijk helemaal niet zo heel raar en hartstikke gezellig! We hebben wel een 24 uurs regel met alchohol drinken. Dat houdt eigenlijk in dat we elke vrijdag en elke zaterdag mogen drinken/uitgaan, en de rest vd week niet. De eerste week was dat 48 uur en toen heeft er 1 freshman gedronken en die is nu ook uit het team gezet. Ze had het ook al een keer in de fall (herfst) gedaan. Eigenlijk zijn we dus nu nog maar met 5 van de beginnende 8 freshmen over! Wel hebben we 2 nieuwe meisjes in het team gekregen. Tory is getransferd vanuit Boston College en is dus nu ook een Freshman en Izzie is slim en een halfjaar eerder geslaagd van High School en is dus eigenlijk een jaar jonger!

Ook doen de senioren (4e jaars) niet meer mee. Ik heb al verteld dat ons seizoen dus alleen in de Fall was en dat de Spring (lente, waar ik dus nu inzit) vooral conditie, kracht en voorbereiding voor de Fall is. Het zou dus best wel een beetje dom zijn als de 4e jaars nog mee zouden doen want ze komen natuurlijk volgend jaar de Fall niet meer terug, want dan zijn ze graduated! Het is namelijk eigenlijk echt een hell (vooral afgelopen 3 weken!!!!!!!!!!! horen jullie zo meer over haha). Doordat de senioren niet meer mee doen zijn we met een groep van 17 ongeveer, ik vind het wel gezelliger! Voel me meer thuis want de groep is kleiner en compacter. Ook hebben de Sophomores (Renee Jo en Lauren) mij nu officieel geadopteerd. Ze noemen mij een dutch exchange student omdat ik dus over een jaar weer weg ga! Zij zijn wel echt schatjes :)

Dan het hockey gedeelte. Of naja, ik voel me nu soms deel van het Track & Field Team (dat is de sport atletiek) omdat we zoooooveel hebben gerend en krachttraining hebben gedaan. Op de 4e verdieping van het gebouw Boyden (sport building) zit een hele grote gymzaal. Daar hebben we nu vele malen doorgebracht. Omdat het op de 4e verdieping is hebben we natuurlijk veel trappen die we al duizend keer op en af hebben moeten rennen. Soms maakten de coaches er ook een wedstrijd van dus werden we verdeeld in 2 groepen. Dit zorgde er eigenlijk voor dat je je nog meer ging inzetten en een aantal keer moest ik bijna overgeven :) Hahaha maarja, ook wel weer overleefd!! Elke dinsdag en donderdag hebben we gespind (fietsen). Begon om 7 uur 's ochtend, dus dat was altijd wel een lange dag. In het weekend waren we vrij dus dat is wel lekker :) Volgende week dinsdag beginnen met we met hockey. Waarschijnlijk wel gewoon binnen maar dat brengt tenminste wel iets meer leuks. Natuurlijk blijven we ondertussen wel gewoon rennen hahaha! Het enige wat wel heel top is dat mijn lichaam helemaal in vorm komt ( behalve lelijke gespierde armen) :) We zeggen ook de hele tijd 'it is all for the body'!

Verder vind ik het wel moeilijk allemaal soms. De ene dag denk ik aah ik wil graag hier blijven, hier studeren, de andere dag wil ik in Tilburg studeren, de andere dag heb ik besloten dat ik naar Breda wil en dat wisselt elkaar nog al eens af. 95% ga ik toch wel naar huis, ik wil dit rennen en 'soort' hockey niet voor 4 jaar, ik wil meer echt hockeyen! Toch voel ik me hier zo thuis en ga ik het wel heel moeilijk krijgen met het weggaan.. Daarom voel ik me ook zo dubbel. We hadden vorige week zaterdag een Banquet. Dat was een soort afscheid voor de senioren met een lunch, speeches, een kado (hun hockey shirt waar ze 4 jaar mee gespeeld hebben) en ook werden er awards uitgedeeld. Ik heb nog 3 nieuwe awards gekregen (beetje overdreven allemaal maar eigenlijk wel heel leuk) en zelfs kreeg ik een academische award. Dat krijg je als je GPA 3.3 of hoger was. Mijne was 3.5 en het hoogste is 4.0 (heeeeeeele slimme mensen). Toen hebben we op het laatst nog een video te zien gekregen met alle leuke momenten, foto's, stukjes van de hockeywedstrijd, en alles van iets van 30 minuten. Ook waren er nog stukjes in dat de eerste en tweede jaars (ik dus ook) aan het zingen waren in de bus. We moesten een hoofdtelefoon op met de muziek heel hard en zingen in de microfoon en je hoorde jezelf dus niet. haha dat was wel heel erg grappig. Ze gaan die ook nog wel op dvd zetten want dat is wel echt een perfecte herinnering! Na deze banquet besefte ik ook hoe leuk het eigenlijk allemaal was en hoe leuk het zou zijn om het nog een keer mee te maken. Toch wil ik thuis niet missen en jullie allemaal :)!!!

Een paar dagen geleden heb ik met Robbin Miami geboekt. We gaan in Spring Break (week start 15 maart) voor 6 daagjes daar naar toe. Het is een hele populaire bestemming voor Spring Break want ben al best veel meisjes tegen gekomen die er naar toe gaan. Dat wordt dus echt heel leuk :) Ook ga ik op de terugweg rond 11 mei langs Ijsland! Ik verblijf daar dus met 2 meisjes, Rebekka en Jen in het huis van Rebekka. Rebekka woont in Ijsland dus kunnen we daar verblijven. Jen is Rebekka's roommate en wilde ook heel graag mee, zij komt zelf wel gewoon uit the U.S.! Wss blijf ik daar 4 daagjes. Rebekka woont in Reykjavik, de hoofstad! Dat is dus echt top. Het is ook geen omweg ofzo want toen ik hier kwam op 20 januari ben ik ook via Ijsland gevlogen. Ook is het de bedoeling dat ik morgen ga snowboarden (ongeveer 1,5 uur hier vandaan) voor een dagje met Rebekka, alleen door de sneeuwstorm Nemo is het nog niet zeker of het doorgaat. Zou wel heel jammer zijn! Dan nog één ding, waarschijnlijk ga ik ergens in Maart nog naar Boston. Die stad heb ik nog niet eens gezien terwijl ik er heel dichtbij zit. Alyssa woont daar maar een halfuurtje vanaf dus gaan we waarschijnlijk voor een weekendje en dan gewoon bij haar overnachten (of bij haar zus die op Boston College zit). Ik denk ook dat er nog wel meer mensen meegaan!

Ook is er nog iets leuks!!! Papa mama en Annelot komen volgende week zaterdag langs. Ze zijn hier dan zaterdagavond, zondag en maandag. Maandag ben ik vrij dus dat is wel heel leuk. Ze vertrekken maandag avond en gaan dan naar Boston en NY! (zonder mij, maar dat begrijp ik wel ;)). Kan ik ze aan iedereen voorstellen en de campus laten zien.

Zoals jullie wel horen komen er dus echt heel veel leuke dingen tegemoet, voel me eigenlijk wel een beeeetje verwend. Het hockey is dus eigenlijk nu wel minder bijzonder, geen belangrijke wedstrijden of kampioenschappen meer. Ik hoop dat we snel naar buiten kunnen en echt kunnen trainen. In April hebben we wel elke weekend een toernooi of wedstrijd, dus dat is wel leuk! Maar dat is dus eigenlijk pas in April! Ook heb ik Carla al verteld dat ik dus naar huis ga en ze vond het heel jammer, had gehoopt dat ik wilde blijven, maar begreep mij ook wel. Ze zei dat ik dus moest beslissen of ik of helemaal de spring mee wilde doen of dat ik helemaal niet mee wilde doen (dus stoppen met sporten). Ik heb besloten wel helemaal mee te doen omdat ik het heel gezellig vind met het team, lekker in vorm blijf en ik het eigenlijk ook wel een soort plicht vind. Heb namelijk wel lekker het 'leuke' deel gedaan (het seizoen in de Fall) en vind ik dat ik nu ook moet mee maken hoe het voor die andere in de Spring is! Tot nu toe bevalt het me wel!

Ook zagen jullie net de stad Breda voorbij komen. Ik ben namelijk veranderd van studie. Ik zou eigenlijk Personeelswetenschappen in Tilburg gaan studeren (universitair) maar eigenlijk was ik daar niet heel overtuigd van. Het was de enige universitaire studie die ik een beetje leuk vond en al heel lang zat er een soort van hotelschool in mijn achterhoofd. Ook de stad leek me niet heel top, maar daar zou ik dan vast wel mijn plekje in vinden. Ik volg nu ook Hospitality and Tourism klassen en als ik aan een studie in die richting denk word ik al helemaal enthousiast. Ik was dus een beetje aan het browsen op het internet en toen vond ik de studie: International Hotel Management in Breda. Het is een HBO studie en eigenlijk hetzelfde als Hoger hotel school maar dan Engelstalig. Omdat ik een vwo diploma heb kan ik dit ipv in 4 jaar in 3 jaar doen. Het 4e jaar kan ik dan een soort omschakeling krijgen zodat ik toch nog een Universitaire master kan doen dat jaar daarna. Dan zit ik dus ongeveer in het totaal van 5 jaar, één jaartje langer dan normaal. Toch lijkt me dit super leuk! Het is wel met selectie en er zijn alleen 150 plaatsen vrij dus dat wordt nog een uitdaging.


Jullie zijn weer helemaal op de hoogte!! Nogmaals bedankt dat jullie allemaal zo top zijn :) :)

Dikke kusjesssssssssssss xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Nora

  • 09 Februari 2013 - 20:46

    Melanie:

    Mooi verhaal Noor!
    Lekker druk programma, lees ik. Dat "it's all for the body" vind ik een goeie. Ik probeer de dames hier ook in shape te krijgen, maar dat lukt me nog niet echt haha. (Alhoewel, gister PW van het matje geveegd) Denk dat ik zelf de meest luie ben trouwens..... misschien moet ik daar iets mee gaan doen ;( haha.
    Ik wens je heel veel succes en plezier de komende tijd! Zo te lezen gaat dat wel lukken :)
    Groets, Mel.

  • 10 Februari 2013 - 09:22

    Vivian:

    Topperrrtje

  • 10 Februari 2013 - 09:28

    V:

    Huh m'n hele reactie is weg:(:( alleen woord 1 staat er nog haha kak!!!
    Ik moet nu m'n bed verlaten dus dan wordt het morgen opnieuw schrijven, dacht leuk keer hier reageren haha. Hoop dat je vandaag kan snowboarden, zo ja heeel veel plez!! En we zullen er 1 op je drinken vandaag!
    Xxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Amherst Center

Noralie

Actief sinds 21 Maart 2012
Verslag gelezen: 622
Totaal aantal bezoekers 24526

Voorgaande reizen:

30 Januari 2015 - 20 Juli 2015

Stage in Zuid-Afrika!

05 Augustus 2012 - 20 Mei 2013

University College and field hockey

Landen bezocht: