Living the american life ;) - Reisverslag uit Amherst Center, Verenigde Staten van Noralie Weusthuis - WaarBenJij.nu Living the american life ;) - Reisverslag uit Amherst Center, Verenigde Staten van Noralie Weusthuis - WaarBenJij.nu

Living the american life ;)

Door: Noralie Weusthuis

Blijf op de hoogte en volg Noralie

09 Maart 2013 | Verenigde Staten, Amherst Center

Hello Hello my dear friends,

Na een maandje ben ik er weer! De tijd gaat zo ziek snel! Ik ben hier nu al weer 1 maand en 2,5 week! Het is zo lekker, ik geniet echt zoveel mogelijk van alles en dat is waarschinlijk ook waarom de tijd zo snel gaat. Vandaag is het ook super lekker weer, ik ka nniet wachten tot in April!! Het ruikt zo lekker buiten. Ik heb m'n terugreis nu ook helemaal geboekt en ik kom precies 20 mei 's avonds thuis. De vorige keer heb ik al verteld dat ik langs Ijsland ga op de terugweg, maar nu ga ik daarna ook nog langs Zweden (dichtbij Stockholm) want daar woont Moa en die gaan Rebekka Jen en ik bezoeken! Ik heb haar vorige semester ontmoet en zij heeft besloten (net zoals ik) om niet meer terug te komen. Waarschijnlijk heb je haar naam vorige semester wel ee npaar keer voorbij zien komen! Het was niet heel veel duurder om ook daar nog langs te gaan dus grepen we onze kans!

Aangezien het dus alweer een maand geleden is dat ik mijn vorige blog schreef zou ik nu wel weer veel te vertellen moeten hebben! Nouuuuuuuu mijn papa mama en zus zijn langsgekomen 3 weken geleden (alweer)! Ze kwamen aan op zaterdagavond rond 6 uur, toen zijn we direct doorgegaan naar de UMass Men's Basketball game! Het was zo leuk dat ze hier waren en dat ik alles aan ze kon laten zien, de mensen, natuurlijk de omgeving en de universiteit! Ook met de Basketball game hadden ze super geluk, het hele stadion (waar ook Ice Hockey is) was helemaal vol met mensen, ik had nog nooit zoiets gezien. Het was een hele belangrijke wedstrijd en ze werden ook uitgezonde op Tv. University team's zijn hier heel bijzonder en dat is eigenlijk wat iedereen dan ook volgt op TV! Ook American football enzo, alleen is ons Umass football team niet zo goed dus worden wij niet uitgezonden haha.

Naja mijn fam was daar dus wel heel erg van onder de indruk. Na de wedstrijd hebben we gegeten in de dining hall. Dat was nog wel een beetje overweldigend want ze hadden EN een jetleg EN nog nooit zoiets gezien. Annelot vroeg nog wel 'dus kan ik gewoon alles pakken wat ik wil?'! Wel grappig, want niemand achtervolgd je ofzo. er is geen limiet haha! Daarna ben ik gewoon terug naar de dorm gegaan en zij izijn gaan slapen.. Zondags heb ik de hele universiteit, coaches en sport faciliteiten laten zien! Ook het stadje Amherst (1 straat, dus eigenlijk heel saai) mochten ze bezichtigen. Such an experience!! Haha. Die avond zijn we uiteten geweest met Lauren Alyssa Jo en Renee en mijn gezin, dat was ook wel heel gezellig! Helaas zijn papa en mama de camera kwijtgeraakt ergens in NY dus foto's zijn nu ergens bij een random persoon en niet bij ons :(

Maandag zijn we naar de Mall geweest en North Hampton, en na het avondeten vertrokken zij naar Boston voor hun verdere trip! Dat was wel even moeilijk! Aan de andere kant begon school ook weer de volgende dag dus opzich was het wel een goed moment om weg te gaan want ik had alweer een studie achterstand! Samengevat, het was super leuk en ook papa mama en Annelot hebben in Amerika een hele leuke tijd gehad!

Verderr met de studie gaat het top! Ik weet niet precies wat er aan de hand is maar ik haal echt alleen maar A's of A-.. Ik denk dat dat nog wel veranderd tijdens dit semester maar wel leuk opzich?! hahaha! Misschien verover ik nog een plekje op een muur met mijn foto omdat ik het acadmisch goed gedaan heb. Vergeten ze me in ieder geval niet en kunnen ze af en toe nog zwaaien. Nee ik denk niet dat dat gaat lukken... Ik zit dus in english writing en daar moeten we essays schrijven. Ik heb echt het gevoel dat ik elke dag achtervolgt wordt met essays... Ik hou er niet van!!

Pff ik denk altijd dat ik niks te vertellen heb en dan scroll ik naar boven en zie ik al een hele lap tekst ;) We zijn ook weer begonnen met buiten hockeyen. Het ligt een beetje aan het weer maar meestal zitten we 3/4 dagen buiten en dan 1 of 2 dagen binnnen. Donderdag heeft het weer gesneeuwd maar vandaag ish et weer top weer en kan je lekker buiten hockeyen! Wel heel chill dat we weer naar buiten gegaan. We doen nu best wel veel skill gerichte trainingen (soms wel frustrerend want ik hou meer van balbezit en ben niet echt een topper in specifieke skills), maar eigenlijk wel heel goed dus! Aankomende week start Competition Week binnen ons team. Ons team wordt verdeeld in 2 teams en daar ben je de hele week een team mee. We doen heel veel wedstrijdjes/games waar je punten mee kunt verdienen (allemaal verschillende soorten dingen) en dan zullen we zien wie de winnaar wordt. Voorbeelden zijn bijv; piepjes test, sprints (welk team is het snelste), fitness challenge (hebben we vrijdag gedaan :l), team naam, team uniformen (we mogen kostuums aandoen haha), scavenger hunt (speurtocht), gewoon wedstrijden en we moeten ook nog een andere stomme mile rennen binnen een bepaalde tijd. We zijn hiermee vrijdag al begonnen omdat we volgende vrijdag niet hebben. Dan begint Spring Break! Wel cool opzich zo'n week, het wordt super officieel aangepakt haha en iedereen maakt hele tijd grapjes of het wel eerlijk gaat enzo.

Volgende week vrijdag (15 Maart) is dus Spring break! Ik vlieg die dag rond 6 uur en land om 9 uur savonds in Fort Lauderdale. Robbin landt ongeveer 5 minuten later geloof ik dus dat zou wel ideaal zijn. Heb super veel zin lekker in de warmte en om hem natuurlijk te zien. We verblijven in Hollywood... Robbin dacht de Hollywood in California dus zende hij mij een foto van die witte letters 'Hollywood' en zij hij "kan niet wachten tot we daar zijn".. Toen moest ik hem even uit zijn droom wakker schudden want neee dit is een andere Hollywood hahaha. Dit is een plaatsje boven Miami en het was goedkoper om daar te verblijven en is super dicht bij alles. Er gaan best veel mensen die ik ken daar naar toe, is helemaal te place to be! Vooral als je 21 bent dan ;)

Ook ben ik lekker aan het uitgaan (hopelijk ga ik vanvond :))! Heel gezellig, ontmoet echt meer mensen en vind het ook steeds gezelliger. Soms zie ik nog wel verbazingwekkende dingen en heb ik er zelf ook een x aan meegedaan. Sommige mensen hebben vast wel in American Pie een 'kegstand' gezien? Dat is dat je de lucht in wordt getild en dan met je mond aan zon tap moet en dat het bier eigenlijk maar blijft komen. Nou ik kon maar 6 seconden en ik proeste het bijna uit want ik kreeg het er alllemaal niet in.. Ik had geen idee wat ik precies aan het doen was maar toch wel een ervaring in mijn leven. Niet dat ik dat heel enthousiast weer ga doen!

Afgelopen zaterdag ben ik bij mijn eerste lacrosse game geweest! De mannen bij ons zijn 9e gerankt in het land op dit moment en zijn echt heel goed! Het heeft opzich wel veel overeenkomsten met hockey vind ik, het was niet super moeilijk om te begrijpen! Ik vond het eigenlijk wel leuk :) Wel jaloers.. Zij spelen op het zelfde veld als wji altijd speelden en ook al was het IJS koud ze hadden suuuuuuuuper veel meer supporters dan wij! Zie je maar weer dat hockey hier toch niet zo populair is.. Het is echt een sport dat in opkomst is haha. Ook heb ik vele filmavondjes gehad en vorig week naar een film geweest 'side effects' wat een hele goede film schijnt te zijn maar ik totaal niks van begreep.. Ik miste 1 dingetje en toen gingen ze daar maar op door en raakte ik verstrikt in alles! Dus aan het eind vroeg ik aan Jo 'wil je me dit ene ding even uitleggen'? Uiteindlijk heeft ze me de hele film uitgelegd... Zo zie je maar weer dat mijn engels nog steeds beter kan ;)!! Oja en Silver Linings, beveel ik jullie echt aan! Heb zoveel gelachen tijdens die film!

Ook is Valentijnsdag hier natuurlijk geweest, dat was wel heel leuk. Zoveel mensen liepen die dag rond met pakketjes, rozen, cadeaus.. Super leuk en allemaal verliefde gezichtjes. Het is hier ook veel groter dan thuis haha. Ik had Rebekka en Jen ook wel heel lief een chocolade roos gegeven want Rebekka had nog nooit valentijnsdag gevierd (hebben ze niet in Ijsland!!) en Jen had geen vriendje dus :) :)

Nou ik denk dat ik maar weer eens van tussen ga. Heb nog wel veel te vertellen maar het wordt anders wel heel gedetailleerd denk ik! Oja ik ga dit weekend mijn CV en motivatie brief enzo opsturen naar Breda Hoge school voor de opleiding International Hotel Management. Hopelijk word ik uitgekozen voor een selectie gesprek!

Verder mis ik jullie allemaal, en hoop ik dat iedereen gezond is en alles haha!!! Oja en in Miami gaan Robbin en ik ook nog een dagje snorkelen in Key West. En ik waardeer de mensen in mijn team en totaal die ik ontmoet zoveel meer! Zoveel top mensen, verschillende karakters en interesante personen ontmoet!


Dikkkkkkkke kussies!!

  • 09 Maart 2013 - 22:46

    Michelle:

    Dat is inderdaad nog een hele Lap met tekst geworden. Geniet er nog even van Noor en heeeeel veel plezier met Robbin!
    Hotel is trouwens echt een aanrader dus hoop voor je dat je wordt aangenomen!
    Xx

  • 10 Maart 2013 - 00:37

    Teddy:

    oh hey!!!! you are super cute and i hope you are having fun in America!! weeeeeeee weeeeee weeeeee weeeeeeee

  • 10 Maart 2013 - 00:59

    Noralie Weusthuis:

    haha I appreciate it, but who are you?

  • 10 Maart 2013 - 04:47

    Robbin:

    Dat van Hollywood telt niet.
    Ik dacht ook dat je jaar ging hockeyen in America in Limburg....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Amherst Center

Noralie

Actief sinds 21 Maart 2012
Verslag gelezen: 1009
Totaal aantal bezoekers 24527

Voorgaande reizen:

30 Januari 2015 - 20 Juli 2015

Stage in Zuid-Afrika!

05 Augustus 2012 - 20 Mei 2013

University College and field hockey

Landen bezocht: