Approaching the end......... :(!! - Reisverslag uit Amherst Center, Verenigde Staten van Noralie Weusthuis - WaarBenJij.nu Approaching the end......... :(!! - Reisverslag uit Amherst Center, Verenigde Staten van Noralie Weusthuis - WaarBenJij.nu

Approaching the end......... :(!!

Door: Noralie Weusthuis

Blijf op de hoogte en volg Noralie

06 April 2013 | Verenigde Staten, Amherst Center

Hi hiiii everyone!

Daar ben ik weer.... Nog net geen maand geleden dat ik mijn andere blog schreef dus ik vind dat ik reeedelijk op tijd ben! Dit is dan denk ik ook mijn een na laatste blog! Wel jammer, dat maakt me ook een beetje verdrietig zegmaar! Als jullie willen kan ik natuurlijk wel mijn hele leven een blog bijhouden zodat jullie op de hoogte zijn? Willen jullie dat? Nee grapje naturlich!!!!!!!!!!!

Met mij gaat currently alles heel flexible! Eigenlijk al de afgelopen maand de hele tijd. Ik voel echt dat ik vooral de laatste maand heel erg naar mensen toegroei en echte vrienden zegmaar krijg, en k probeer ook heel erg te genieten van alles.. Alhoewel ik begin nu wel steeds meer te denken van och.. Ben ik over 6 weken thuis en dan zie ik ze (bijna allemaal) nooit meer.. En dat is toch wel heel raar en verdrietig!! Heb nog niet gehuild btw! Ook is het wel grappig want het meisje uit Zweden is dus afgelopen semester vertrokken en zij zei 'nu pas, nu ik weg ben, besef ik hoeveel mensen er eigenlijk om mij geven en mijn vrienden waren'. Toen zij dat had gezegd ben ik er ook echt steeds meer op gaan letten en nu besef ik ook echt dat ik een paar echt schatjes heb ontmoet die ik echt ga missen (en zij mij ook, tenminste, dat zeggen ze!)! Ik ga waarschinlijk nooit meer zoiets meemaken! Oke dit wordt nu bijna wel heel emotioneel hahaha.

Ik was gebleven bij 1 week voor Spring Break! Naja Spring Break is natuurlijk nu al voorbij en Rob en ik hebben ondanks dat het nu uit is (wat een groot deel van jullie al weet...) wel een hele leuke tijd gehad. Waarschijnlijk zijn we een beetje een raar koppel samen in dat opzichte, want veel mensen zeggen dat ze dat niet zouden kunnen. Het is heel vervelend dat het uit is en alles, maar voor mij zat het me al een tijdje dwars en het is wel de beste oplolssing. Veel meer wil ik er ook niet over zeggen eigenlijk! We hebben goed met elkaar gepraat en praten nog steeds wel normaal dus hopelijk komt dat allemaal goed over een tijdje..

Maarja, okey, we verbleven dus in een hotel in Hollywood. Toen we het van te voren hadden geboekt enzo dachten we 'oooh dit is dicht bij Miami, perfect'.. Nou, het openbare verkeer in Amerika is niet zo heel top, de taxi super duur en dus met de bus duurde het ong 1,5 uur! Haha, echter maakte dat niet heel veel uit want wij hadden in Hollywood ook een strand dat was het belangrijkste! Sommige mensen vinden Miami echt he-le-maal geweldig maar het valt eigenlijk reuze mee. Het is lekker warm en eigenlijk het bijzonderste is het uitgaans leven. Volgens deze amerikanen (uitgaan in NL is veel leuker dus tja.) Dus eigenlijk was het gewoon leuke omgeving en lekker warm weer en super chill, maar niet dat we echt zoiets hadden van waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaauw wat geweldig!

De eerste dag hadden we een beetje onze buurt verkend en zijn we helemaal naar het strand gelopen (was echt ver ;)), de tweede dag zijn we naar Miami beach gegaan en dat was heel gezellig, hele leuke winkeltjes enzo! Vooral de palmbomen overal waren cool! Op maandag zouden we eigenlijk gaan snorkelen maar dat was een beetje in de soep gelopen (qua organisatie) dus dat werd dinsdag! We gingen dus naar Key West, het meest zuidelijke puntje & eilandje in Amerika! Dat was heel vet, moet je maar eens opzoeken op de kaart. Voordat je daar bent kom je langs heeel veel eilandjes die allemaal met elkaar verbonden zijn met een brug waar maar één rijbaan op is. Dat is dus de enige manier om eigenlijk op al die eilandjes te komen en dus de 3,5 urige busreis was best vermakelijk. Eenmaal aangekomen gingen we natuurlijk snorkelen! We gingen op zo'n grote catamaran en uiteindelijk kwamen we bij het coral reef aan.. Dat was heel vet, ik was eerst echt kei bang voor haaien want die kon je tegenkomen (goedaardige natuurlijk) maar na een tijdje rondsnorkelen was ik echt klaar om een haai te zien. Ik keek constant in het rond zegmaar of er ééntje aankwam, maar nee, geen haai :( Wel leuke gekleurde visjes! Doordat de zon niet scheen was het wel wat grauwer want de vissen die het zonlicht weerkaatsen krijgen veel meer kleur, dus dat was jammer! Op de terugweg was er gratis alcohol dus hebben we (vooral Robbin) geprobeerd ons geld eruit te drinken... Haha! Verder de dagen er na gewoon gechilled op het strand en genoten van het weer en warmte! --> die bij jullie niet te vinden was.. gnagna!

Op donderdag landde ik in Boston en ben ik het hele weekend bij Jen geweest, een vriendin van de voetbal. Was heel gezellig, hebben best veel gechilled eigenlijk. Zo lekker in een normaal huis waar een familie in leeft. Wel grappig, dan besef je zegmaar hoe lekker het thuis is. We zijn op vrijdag naar Boston geweest (was ik nog niet geweest) en hebben de Freedom Trail gelopen. Echter, het was IJSkoud na een tijdje dus hopelijk ga ik nog een keer.. Ik wil graag zon bus/boot tour doen daar, een bus die rijdt en ook nog eens kan varen en dan langs alle bezienswaardigheden! Wss doe ik dat op rond 8/9 mei, want ik vlieg de 11e en heb er dus wat dagen tussen! Ook heb ik een paar van Jen's vrienden ontmoet en zijn we naar de film 'Springbreakers' geweest. Ik weet niet of die uitkomt in Nederland, hooop het niet, want het was echt verschrikkelijk slecht.. Echt echt, iedereen vond hem slecht in de zaal, dus GA NIET (we hadden wel de grootste lol er na.. ).

Toen kwamen we weer op school aan en lekker bijgekletst met iedereen. Weer hockey elke morgen en natuurlijk schooltje! Dat weekend meteen was alweer Pasen en eigenlijk bleef bijna iedereen op school. Ik ben afgelopen zaterdag met Lauren Derek en Hoai naar een gay party geweest . Dat was echt mijn leukste keer uit en ook heeel grappig! Derek noemde zijn album met foto's op facebook zelfs 'Nora's night out'.. Dan weet je al wel een beetje over hoe de avond was.. Ik vergeet trouwens wel wat dingen (chillen enzo) maar dat is niet errug, niet heel interessant natuurlijk.

Morgen spelen we eindelijk weer wedstrijden, er is namelijk een UMass Tournament :) Dat is dus hier, lekker makkelijk en we spelen 30 min. lange wedstrijden tegen de University of Maine, Northeastern, Connecticut and New Hampshire. Wel spannend, ons team is nu wel heel anders doordat we de senioren missen dus ben benieuwd hoe we het gaan doen! A.s. zondag is de Alumni game, dat is een wedstrijden tegen 'Oud umass field hockeyers', waaronder ook de senioren die in het 1e semester nog bij ons i nhet team zaten. Tijdens training zei Carla dat er misschien te weinig in het Alumni team waren.. Toen zei ik 'ach, ik kan opzich ook wel in dat team!' Zegt ze 'nee noralie, ik kan je nog niet loslaten, je speelt nog gewoon in mijn team.. Het is een heel process!'. Wel schattig!

Verder probeer ik dus zo weinig mogelijk te denken aan dat ik bijna wegga want dat wil ik op dit moment dus niet echt. Verder ben ik nu wel bezig met een huisje zoeken in Breda (studentenkamer) en ben ik uitgenodigd voor de 1e selectie dag voor de Hoger hotel school. Dan moet ik een engelse test doen en hopelijk komt dat wel goed.. Als ik daar niet in slaag dan moet ik me maar focussen op poep scheppen ofzo want dan heb ik ook niet echt iets bereikt in mijn leven! Verderrrr wil ik denk ik ook niet zo graag weg hier omdat ik dan in Breda weer een helemaal nieuwe start moet maken, wat ik hier dus afgleopen zomer ook al heb gedaan. Het kost toch wel veel energie allemaal en dan ken ik nu eindelijk de mensen hier goed, ga iik weer weg. Heb wel heel veel zin om lekker nederlands te spreken (dat echt heel graag) en familie en vrienden te zien :) :)

Zo eigenlijk heb ik nu nog precies 5 weekjes school en dan nog een reis te gaan naar Ijsland en Zweden. Ook heel veel zin in, wss wel vol met dubbele gevoelens maarja! Rebekka (Ijsland) en Moa (Zweden) hebben al de grootste plannen met Jen en mij dus dat wordt top! Ik ga er nu maar eens van tussennnnnnnnnnnnnnnnn


Dikkkkke kussies, tot over 6,5 weekjes!!!!!!!!!!! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Amherst Center

Noralie

Actief sinds 21 Maart 2012
Verslag gelezen: 753
Totaal aantal bezoekers 24526

Voorgaande reizen:

30 Januari 2015 - 20 Juli 2015

Stage in Zuid-Afrika!

05 Augustus 2012 - 20 Mei 2013

University College and field hockey

Landen bezocht: