We naderen het einde van het 1e semester! - Reisverslag uit Amherst Center, Verenigde Staten van Noralie Weusthuis - WaarBenJij.nu We naderen het einde van het 1e semester! - Reisverslag uit Amherst Center, Verenigde Staten van Noralie Weusthuis - WaarBenJij.nu

We naderen het einde van het 1e semester!

Blijf op de hoogte en volg Noralie

28 November 2012 | Verenigde Staten, Amherst Center

Hiii everyone!!

Ik doe het nu goed, 3 weken later ben ik weer van de partij om een blog te schrijven! Er is natuurlijk ook wel wat gebeurd, ik ben namelijk naar NY city geweest, het hockeygedeelte is afgesloten dus veel vrije tijd, over 2,5 week ben ik voor de 5-weekdurige winterbreak in Nederland en het gaat hier heel goed!

Ik zal nog even de afloop vertellen van onze hockey competitie. Ik had dus verteld dat we A-10 champions waren geworden en een play-in game moesten spelen en winnen, zodat we naar het NCAA tournament konden. De play-in game hebben we gewonnen (weet even niet meer met hoeveel haha, het was nog wel struggelen). Toen mochten we naar het NCAA tournament (beste 16 van Amerika!! heel vet!) en die vond plaats in Penn State University. We vertrokken op donderdag, het was namelijk weer een 6/7 uur durende trip.. Een wedstrijd in Parijs ongeveer voor Nederlandse begrippen. Vrijdag hebben we op het veld getraind (was allemaal heel officieel, je mocht maar 75 minuten op het veld, anders was het oneerlijk voor andere scholen want er speelden 4 scholen op deze locatie) en ook de sticks werden echt heel vaak gecontroleerd of je niet met een verboden stick speelde!
De volgende dag was onze wedstrijd om 2 uur! Het was heel spannend, we moesten namelijk alweer tegen Syracuse (hadden we daarvoor al 1x van gewonnen met 2-1) en wisten dus dat we best kans hadden! We begonnen en het stond al heel snel 2-0 achter, we waren helemaal niet in de wedstrijd.. Na 15 minuten had ik mijn enkel weer verstuikt, die blijft nu voor altijd iritant/zwak, en moest ik dus eruit.. We hebben daarna nog geprobeerd om het heel sterk te tapen maar het was gewoon zo zwak en ik was langzamer terwijl de meisjes van Syracuse heeeeeel snel waren! Ik heb het dus nog geprobeerd maar ging er na 2 minuten weer uit en toen moest ik ook wel een beetje huilen! Was namelijk zo'n belangrijke wedstrijd haha...

In de rust stond het 3-0 achter en dat was heel frustrerend.. We besloten er toch maar het beste te maken en we hebben een hele goede 2e helft gespeeld! Het is toch nog 4-2 geworden dus de tweede helft hadden gewonnen. Het was een heel goed seizoen dus het slechte humeur veranderde snel toen we naar de tailgate gingen (dat organiseren de ouders altijd, heel veel eten!!! en het is buiten, een soort picknick maar dan luxer) en toen we daar onze vaste dansjes nog even voor de laatste x hadden gedaan met de senioren (4e jaars).. Het was voor hen namelijk de allerlaatste wedstrijd! En in Amerika is het ook zo dat je na University College meestal stopt met hockey of je doet het voor fun maar dat niveau is heel laag.. Dat is wel een groot verschil met Nederland, daar kun je op je eigen niveau spelen totdat je te oud bent/niet meer kunt.

We bleven toch nog wel tot zondag in Penn State want we hadden het hotel geboekt en anders kwamen we een x snachts op Umass aan. Carla (coach) zei; iedereen mag gewoon doen wat ie zelf wil, gaan eten met familie of.... room service bestellen!! AHaha, dat was wel heel grappig. Voor bijna iedereen was het onze eerste x room service dus hebben we lekker gechilled in het hotel!

Die 2 weken erna gingen we eigenlijk beetje uitrusten, hoefden we niks te doen qua sporten en hadden dus ineens heel veel vrije tijd!! Dit was t/m Thanksiving, want nu (Thanksgiving was afgelopen week) moeten we wel beginnen met working out. Dat mag echt van alles zijn, yoga, kickboxen, zumba, boot camp...En het wordt niet gecontroleerd maar het is vooral voor jezelf! Ook wel leuk dus. Oja, nog iets bijzonders, toen we zondagavond terugkwamen van Penn State University was ons seizoen over en mochten we dus eindelijk alcohol drinken!! Nou die avond heb ik mijn ogen uitgekeken.. Ze gaan hier een beetje los zoals je altijd ziet op tv!! Het is totaal niet voor sociale doelen maar gewoon om helemaal raar te doen en om je heel dronken te voelen.. Niet iedereen, maar wel heel veel.. En mijn team is volgens mij wel goed in dat haha! Ook zijn er alleen maar Houseparty's en dat is ook wel raar/saaier.. Waarschijnlijk dat ze het dan 'leuker' proberen te maken met alcohol. Ach, de eerste keer vond ik dus niet leuk maar de tweede keer was al beter, maar toch heb ik heeel veel zin in uitgaan in Nederland :), kerstmiddag woehoeee

Verder heb ik veel geskyped de dagen voor Thanksgiving, had eindelijk heel veel tijd, dat was wel fijn! Toen zijn wij (Moa, Lauren, Derek, Jo + haar vriendin uit Chili die ook in Amerika studeert) woensdag om 13.30 met met de bus vertrokken naar New York! Ik had zoveel zin, eindelijk even van de campus af en echt iets heel leuks doen :) We kwamen 's avonds aan en hebben toen een beetje rond gelopen in de buurt van ons hotel. Lauren haar zussen uit Engeland kwamen ook en die zagen we in het hotel. De volgende dag hebben Jo Moa en ik hardgelopen in Central Park, dat was wel leuk!!! 50 minuten plotseling was voor mij wel een beeeetje te lang aangezien ik niks gedaan had! Daarna was de Thanksgiving parade en die was op de straat naast Central Park. Het was al zooo druk dus wij liepen gewoon door Central Park maar we liepen op het zelfde tempo als de parade en ook nog eens in dezelfde richting, vandaar dat we eigenlijk alleen maar dezelfde dingen zagen!! Moa en Elisa hadden wel een goede plek dus ik heb die foto's maar eens even goed bekeken ;). Daarna zijn we opgesplitst en hebben Moa Derek en ik sightseeing gedaan! We hadden in 1 dag alles wat je moest zien in NY eigenlijk al bekeken.. Die dag was het Thanksgiving maar ons Thanksgiving dinner was gewoon een soort supermarkt waar je kon zitten, dus eigenlijk een heeel slecht Thanksgiving dinner.. Wel grappig! Moa had als lunch bij Subway een sandwich gehad met Turkey, dus zij had tenminste nog een beetje Turkey gegeten!!

De volgende dag was shopping day en Moa en ik zijn toen naar SOHO gegaan, het leukste shopping gedeelte van New York! Daar hebben we ons de hele dag vermaakt en ik heb een beetje veel gekocht.. Maarja, het was Black Friday dus de prijzen vielen mee! En nee, heb geen mensen zien ruzie maken.. 'S avonds uiteten geweest met Lauren Derek en haar zussen, wel gezellig! Jo en Elisa waren eigenlijk een beetje foetsie en hun eigen ding aan het doen, wel prima. Dan de laatste dag zaterdag ben ik op de Top of de Rock geweest, het Rockefeller center! Dat was heel vet.. Ook zijn we in Chelsea geweest en die dag was het heel koud dus we waren ook wel vaak binnen om gezellig te kletsen! Die avond gingen we met z'n allen naar Mary Poppins op Broadway! Ik ben alleen 1,5 jaar geleden al naar de Nederlandse Mary Poppins geweest dus eigenijk was alles hetzelfde, behalve de taal!! Haha, het was alsnog leuk! Daarna zijn we een lekker groot ijsje gaan eten als afsluiting en het was top!

Wel heel jammer, ik heb dus heel veel tijd doorgebracht met Moa (uit Zweden) alleen vertelde zij mij op de heen weg naar NY dat ze in de Winter voorgoed naar huis gaat. Ze is een tweedejaars maar mist het toch te veel thuis en wil hier niet nog 2,5 jaar doorbrengen! Ze heeft het wel heel leuk gehad, maar ik snap het helemaal! Heb namelijk hetzelfde gevoel haha. Wel jammer, had het namelijk echt zo leuk met haar en dat had ik nog niet echt gehad met iemand! We hebben namelijk zoveel tijd met elkaar doorgebracht daar! Maargoed, zo gaat dat!

Ik heb vandaag een gesprek gehad met Carla en Roz (assistent) over hoe nu verder, hoe ik het seizoen vond en hoe ik me voel en alles! Was wel heel fijn. Ze zijn heel positief over mij en willen heel graag dat ik blijf, maar ze zeggen echt dat het mijn eigen mening is en dat ze me niet onder druk willen zetten en dat ik gewoon de hele lente mag blijven en op het laatste moment mag beslissen! Dus dat is wel heel fijn, ben wel gewoon geaccepteerd ook al wil ik naar huis na de Spring. Ik denk dat ik wel naar huis ga na de spring maar ben nog niet 100% zeker! In de Spring hebben we wel meer tijd en dan zijn de senioren (4e jaars) er ook niet meer dus hebben we een kleinere compacte groep! Dat is wel leuk!

Nou ik heb dus eigenlijk heel veel energie vooral naar NY dus kan ik die laatste weekjes nog wel volhouden! De week van 10 december heb ik final exam week en op 14 december is mijn laatste examen. Dan ga ik waarschijnlijk met Alyssa (3e jaars) mee naar huis, dat is het meisje dat mij ook heeft opgehaald toen ik hier aan kwam! Zij woont dichtbij het vliegveld. Ik vertrek 17 december en kom dan om 12.00 smiddags aan in Nederland :)

Het gaat zo snel!!!!!!!!!!! Seeee you in Holland!

xxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Amherst Center

Noralie

Actief sinds 21 Maart 2012
Verslag gelezen: 965
Totaal aantal bezoekers 24524

Voorgaande reizen:

30 Januari 2015 - 20 Juli 2015

Stage in Zuid-Afrika!

05 Augustus 2012 - 20 Mei 2013

University College and field hockey

Landen bezocht: