Een maand later: weer een update! - Reisverslag uit Amherst Center, Verenigde Staten van Noralie Weusthuis - WaarBenJij.nu Een maand later: weer een update! - Reisverslag uit Amherst Center, Verenigde Staten van Noralie Weusthuis - WaarBenJij.nu

Een maand later: weer een update!

Door: Noralie Weusthuis

Blijf op de hoogte en volg Noralie

04 November 2012 | Verenigde Staten, Amherst Center

Hi allemaal!!

Ik voel me eigenlijk een beetje schuldig (ook tegenover mezelf) dat ik pas 2 maanden later weer een verslag schrijf.. Dat besefte ik eigenlijk pas toen ik de datum zag staan van mijn vorige blog! Er is zoveeeeel gebeurd en ik ben bang dat ik niet eens alles meer kan herinneren! Ik ga mn best doen en het wordt wss een heel lang blog dus!

In september (na 8 september mijn laatste blog) was school volledig begonnen dus daar begon ik, zittend in een hele grote lecture zaal, luisterend naar chinees sprekende mensen.. Nee grapje, maar het was wel moeilijk omdat er natuurlijk gebruik wordt gemaakt van academisch engels! M'n huiswerk hield ik allemaal goed bij alleen had ik er wel moeite mee. Daarom zei mijn academic advisor dat ik beter een paar tutors kon nemen (oudere studenten die of in de major zitten van het vak dat je volgt of het vak ook hebben gevolgd), zodat zij je kunnen helpen met alles.. Ik volgde dit voorstel braaf op alleen miste ik bijna alle tutor appointments omdat we veel uitwedstrijden hadden.. Toen had ik ook mijn eerste examens en eigenlijk veel het allemaal heel erg mee! Ik heb voor Communicatie, Microbiology en Wiskunde een B+ gehaald. Hier werken ze met letters, van A t/m F.. B+ is heel goed dus was heel tevreden! De tutors heb ik daarom maar weer afgezegd..
Mijn eerste Sociology tentamen was een beetje een probleem want ik had begrepen (vraag me niet hoe) dat mijn tentamen op woensdag was, terwijl hij op dinsdag was.. Ik kwam dus dinsdag in mijn les en hopsakee ik moest mijn tentamen maken.. Ik krijg morgen denk ik mijn grade terug, dus we zullen wel zien of ik beetje goed in improviseren ben!

Het combineren hockey+school+socializen is wel heel moeilijk soms!! Met hockey gaat het ook allemaal top. Veel van jullie hebben het denk ik wel een beetje op facebook gevolgd (veel vind ik leukjes (super leuk!!) en reacties op statussen). We hebben dus gisteren de Atlantic 10 conference championship gewonnen. De A10 is een soort competitie en er zijn ook meer andere conferences (sommige conferences zijn in totaal veel beter). De conference waarin het field hockey team speelt wordt bepaald door het american football team; dus eigenlijk hoe goed zij zijn. Wij spelen dus eigenlijk voor field hockey niet echt in een hoge conference (behalve het team Richmond waar we gisteren van hebben gewonnen, is een goede tegenstander). Maar voetbal (meisjes EN jongens) spelen ook in een A10 conference en die teams die daar in spelen zijn wel heel goed.

Als je winnaar van je conference bent, ben je normaal gesproken door naar het NCAA tournament. Dat is een tournament met de beste 16 van heel Amerika en dan heb je dus zegmaar een kans om 1e te worden van het land. Omdat wij dus een niet echt een hoge conference zijn, moeten wij nog een play-in game spelen tegen een andere winnaar van de Northeast Conference, Rider University. Iedereen zegt dat zij niet zo heel goed zijn en dat er een hele grote kans is dat we die wedstrijd winnen (aanstaande dinsdag). Dan is volgend weekend onze eerste wedstrijd in de NCAA tournament! Helaas moeten wij dan waarschijnlijk wel een heel goed team spelen (gerankt 1e,2e of 3e in het land).. Maarja, we hebben al 1x een nummer 1 team verslagen dus je weet het nooit! En papa smste me gister dat als we bij de laatste 4 zitten, zij mij komen bezoeken! Een extra factor dus om harder te werken haha!

Het A10 tournament winnen wordt hier wel als heel goed gezien (vorige jaar hebben ze niet gewonnen) en vooral voor de seniors (laatste jaars, laatste seizoen) is het heel belangrijk en een goede afsluiting. Hopelijk komen we nog verder zodat zij een hele mooie herinnering hebben aan hun laatste jaar!

Het trainen is de laatste weken niet meer zo intensief geweest. Ik vind het trainen in Nederland eigenlijk iets leuker, dat is niet elke dag en kun je dus ALS er training is veel intensiever te werk gaan. Wij hebben rust nodig doordat we zoveel wedstrijden spelen en de trainingen zijn daarom vaak ook wel chill/rustig (soms wel vervelend, dan denk ik dat ik getraind heb en veel kan eten, terwijl ik eigenlijk haast niks verbrand heb ;)). Maarja, eigenlijk is het seizoen nu al bijna afgelopen.. Het liften en rennen was tijdens dit seizoen eigenlijk ook helemaal niet meer ter sprake! Alhoewel we dat wel vaak genoeg gaan doen in de Spring als ik terug kom van wintervakantie!

In de US hebben ze ook heel veel awards/titels voor alles.. En ik ben steeds eigenlijk weer overdonderd als ik mijn naam op de site zie staan en dan ben ik weer iets geworden.. Ik ben nu Athlete of the Week geweest (van Umass), ik ben Atlantic 10 player of the week geweest (nadat ik 3 x gescoord had ik in 2 wedstrijden), ik ben in het All Conference Second Team (A10) en All Rookie team (A10,voor eerste jaars/freshmen) en gister heb ik ook nog een award gekregen voor dat ik in het All-Championship Team zat (de 11 beste players van het tournament dat we gister hebben gespeeld, dus van 4 teams..). Het klinkt voor jullie waarschijnlijk heel onduidelijk, maar voor mij is het soms ook een raadsel en het is wel heel bijzonder (zegt iedereen), maar soms denk ik, er zijn zoveel awards dus is het dan nog wel zo bijzonder? Haha, ze geven hier overal een titel voor!

Verder is natuurlijk mn lieve vriendje langsgekomen vorige week!!! Hij kwam hier op 23 oktober en vertrok afgelopen woensdag op 31 oktober (halloween, helaas niet echt kunnen vieren..). Het was zo fijn dat hij hier kwam! Hij gaf me echt heel veel positieve energie, kon mijn eigen taal weer spreken en gaf me daarom ook wel weer vertrouwen dat ik eigenlijk wel leuk ben haha.. Soms ben ik daar wel onzeker over omdat ik gewoon nog steeds soms voel dat ik alleen ben (soms, ik wissel heel erg in mijn emotionele status haha). Dat komt dus nog steeds omdat ik de 'grappige' woorden niet echt weet en ik soms het gevoel heb dat Amerikanen meer aan zichzelf denken en dus niet SUPER geinteresseerd zijn en alles.. (dat ben ik wel gewend met mijn vriendinnen/familie etc).. Ik ben er ook achter gekomen dat ik zoveel leuke mensen thuis heb! En ook dat mijn vriendinnen zo spontaan zijn en eigenlijk zo leuk, want natuurlijk niet iedereen is zoals zij, dat mis ik wel! Ik zit hier ook in een super grote groep met lieve mensen en ik begin steeds meer banden te voelen met het team en sommige meisjes, dus dat komt steeds meer! Ze vinden me hier al het vrolijkste kind die ze ooit hebben ontmoet..
Het ligt een beetje aan hoe we het met hockey doen, maar als we zegmaar uitgespeeld zijn (een x verliezen) dan is het hockey afgelopen en hebben we een maand de tijd om lekker te chillen en leuke dingen te doen!! Volgens mij hoeven we alleen maar te liften (geen rennen/hockey, niks)! Daar heb ik wel zin in, zo leren we elkaar ook iets beter kennen met uitgaan en buiten hockey om en kunnen we meer tijd besteden met andere sporters!

Oke even terug naar mijn vriendjes deel! Het was zo leuk! In het begin was het wel echt even wennen, ik kon me gewoon niet voorstellen dat er iemand van thuis was, zo vertrouwd en dan zo plotseling in mijn 'Amerikaanse' leven! Maar dat begon al na 1 dag helemaal weer normaal te worden haha. Hij heeft het hele team ontmoet, best veel trainingen gekeken, het stadje Amherst (dat ook niet zo bijzonder is) gezien, we zijn naar de Holyoke Mall geweest (een heel groot winkelcentrum met Victoria Secret, Abercrombie and Fitch, Forever 21 (super leuke winkel) en hebben lekker geshopt. 2 juniors hebben ons daarheen gereden en gingen natuurljk ook zelf shoppen, heel gezel! Verder heeft Robbin heel Amerikaans gegeten, hij startte de dag met scrambled eggs en potatoes.. En het was maar goed dat hij 1 week bleef want anders zou het denk ik niet goed gaan. Ik merk ook dat ik ongezonder ga eten, dus het is tijd dat ik weer bijna naar huis kom (NOG MAAR 6 WEEKJES :))! Alhoewel, dan is het kerstmis en oud & nieuw dus of dat zo gezond is..

We hebben mijn verjaardag vorig week zondag gevierd, super bedankt voor alle leuke berichtjes/kaartjes (die Annelot samen in een boek had geplakt), de lieve grote Teddybeer van Marie en een geurtje van Jeanne en zelfs nog een klein kadootje van Jette, Danique en Fleur! Deed me echt heel goed! Aankomende woensdag is natuurlijk mijn echte verjaardag! Denk niet dat dat heel bijzonder wordt aangezien we waarschijnlijk nog steeds niet drinken kunnen en het doordeweeks is. Dat wordt nog even wachten als het hockey echt is afgelopen! Robbin is ook meegeweest naar mijn lessen, geprobeerd aantekening te nemen (goede student!), het proberen te vertalen naar Nederlands en dan uiteindelijk na 10 minuten geprobeerd te hebben gewoon een beetje luisteren... Is toch wel moeilijk!! Toen vertrok hij op woensdag en moest ik wel een beetje huilen, maar gelukkig kwamen een paar teamgenootjes dus was ik meteen weer in goede handen!

Ook is op 22 november Thanksgiving.. Hier heel groot zoals iedereen weet! We hebben op woensdag 21 november na school vrij, dus vertrekken Jo (uit Chili) , Lauren (Engeland), ik, Moa ( Zweden), Derek (Amerika) en nog wat aanhang (lauren haar zussen komen en Jo heeft een vriendin uitgenodigd uit Chili, die hier in Amerika studeert), naaar NEW YORK! Woehoeeeee. We maken dus Black Friday mee (shoppen) en we gaan ook echt veel bekijken, dat is het doel, en savonds lekker uitgaan (is 21 jaar en ouder, dus wordt waarschijnlijk gezellig drinken in het hotel). Heb er heel veel zin in. Ook wil ik nog graag naar Boston voordat ik in de Winter naar huis ga. Een softbal meisje woont daar dichtbij dus misschien dat we in een weekend gaan! We blijven in New York tot die zondag 25 november.

Ook heb ik nu al twee Ice hockey wedstrijden gekeken en het was zo vet!! Het is zo ruig en eigenlijk gevaarlijk, en het sfeertje dat er hangt is super leuk!! Marisa uit mijn team heeft haar vriendje in het team, dus dat is ook altijd wel grappig/leuk!!! Robbin heeft daarvan 1 wedstrijd gezien en ging er helemaal op in.. Zenuwachtig was hij enzo..

Ik denk dat ik nu wel een beetje een update heb gedaan.. Ik heb een deel overgeslagen maar dat was vooral school en hockey (we zijn nog weekendjes weg geweest omdat we een wedstrijd hadden in een andere staat) en misschien kleine dingen die we hebben gedaan als team. We zijn ook nog naar een Corn maze gegaan (doolhof in een groot maisveld). is eigenlijk voor kleine kindjes maar we hebben ons daar wel in vermaakt haha.. Vooral het springkussen op het laatst was het leukst! Ik ben ook wel close met een Icelandic meisje Rebekka, zij speelt voetbal en wij maken echt precies hetzelfde mee dus dat is altijd wel heel fijn!

Nou dus nog 5/6 weken school (o.a. tentamens + verslagen) en dan kom ik op 17 december weer terug in Nederland, en vertrek ik pas 20 januari. Heb zoveel zin om iedereen weer te zien! Bedankt voor mij supporten, zo leuk! Kan niet wachten om kerst te vieren, oud en nieuw, kerstmiddag, en iedereen te komen bezoeken!!!

Dikke kussen uit Amerika,

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx







  • 05 November 2012 - 08:49

    Deniece:

    Super leuk om dit te lezen Noor!!! Ben trots op je! Tot kerstmiddag woee XXXXX

  • 05 November 2012 - 09:55

    Carolien:

    Meisje geweldig, ben super trots op mn schoondochter

  • 05 November 2012 - 14:22

    Alexandra Lacroix:

    Hoi Noralie, klinkt geweldig, kom je volgend jaar als native speaker in de les? ;-) veel plezier daar!

  • 07 November 2012 - 00:10

    Fleur:

    Super leuk allemaal Noor! Geniet nog ff lekker daar en ik zie je snel weer!!

    Oja en het is nu 00:09 dusss HAPPY BIRTHDAY!,!!!!! Hoop dat je een leuke dag hebt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Amherst Center

Noralie

Actief sinds 21 Maart 2012
Verslag gelezen: 1264
Totaal aantal bezoekers 24529

Voorgaande reizen:

30 Januari 2015 - 20 Juli 2015

Stage in Zuid-Afrika!

05 Augustus 2012 - 20 Mei 2013

University College and field hockey

Landen bezocht: