The working part is starting! - Reisverslag uit Amherst Center, Verenigde Staten van Noralie Weusthuis - WaarBenJij.nu The working part is starting! - Reisverslag uit Amherst Center, Verenigde Staten van Noralie Weusthuis - WaarBenJij.nu

The working part is starting!

Blijf op de hoogte en volg Noralie

08 September 2012 | Verenigde Staten, Amherst Center

Hi allemaaaal!!! Leuk dat jullie weer van de partij zijn!

Ik ben heel goed in uitstellen, vandaar dat ik nu pas weer een leuk blogje schrijf. Ik zit nu een maand hier en het bevalt me heel goed! Soms natuurlijk wel wat downs maar dat hoort er eenmaal bij, toch? 'Na twee maanden is alles helemaal goed' is hetgene wat altijd gezegd wordt als je naar een vreemd land gaat. Eigenlijk voel ik me nu meestal wel goed al.

Nou, het is een tijdje geleden dat ik mijn andere blog schreef, dus heeeel moeilijk om alles te herinneren, omdat er echt van alles gebeurd is!!

Ik zal beginnen over het hockey-onderdeel, dan komen er vanzelf wel nieuwe dingen te binnen. In de pre-season dagen was het ongeveer elke dag trainen, soms video analyses, soms rennen, soms liften (krachttraining). Soms meerdere dingen op 1 dag.. Ook leerde ik de campus en Amherst steeds beter kennen, door onder andere de upperclassmen, die ons steeds heen en weer taxiën. Tot zover verbleven de freshmen (waaronder ik dus) en de sophomores in onze dorm Coolidge (allemaal op dezelfde verdieping), maar op 28 augustus verhuisden de freshmen naar onze echte dorm, James. We zitten op de 2e verdieping, gemixed met jongens. James is echt een 'sport' dorm, want op onze verdieping zitten ook soccerboys en in de kelder zitten de soccergirls en de andere helft van de soccerboys gemixed. Ook zitten er gewone studenten !! Hebben al kennis gemaakt met een groot aantal en het is eigenlijk heel gezellig :) Kamer is helemaal decorated, ik voeg volgende week nog wel wat fotootjes toe daarvan!! Het is heel klein en knus! Mijn roommate is Courtney, ze is leuk, alleen soms mag ze van mij wel wat spontaner praten enzo, maarja, misschien komt dat na een tijdje wel!

Oke, ik zei dat ik zou beginnen over hockey, maar ik sloeg totaal de andere richting in! Dan nu echt. 24 augustus was onze eerste wedstrijd. We zijn met 25 man en ik mocht meteen al veel spelen, terwijl dus een groot aantal altijd op de bank zit. Dat vind ik eigenlijk wel heel jammer van zon groot team en ook zielig, want iedereen stopt er ongeveer evenveel inspanning in, maar toch krijgen sommige geen speeltijd. Deze wedstrijd was tegen UNH, University of Hampshire. Dit lag natuurlijk niet om de hoek, dus zijn we op een vrijdag ochtend vertrokken in een grote bus (en nee, er stond niet in grote letters 'UMASS' op, het is een gewone bus ;)) naar New Hampshire. Ze noemen dat hier een 'away-trip', dat betekent dat we ook echt overnachting hebben. Deze keer hadden we 2 overnachtingen, omdat we zondag ook een wedstrijd hadden tegen OSU, Ohio State University. Mijn kamergenoot voor dat weekend was Hannah, een junior (en een hele goede speelster!).

Ons weekend ziet er een beetje zo uit: 3 keer per dag eten (soms ontbijt in het hotel, de rest is allemaal ergens in een restaurant of afhaal iets), teammeetings (een soort teambespreking, kan ook een videoanalyse zijn van de wedstrijd van de dag ervoor (zoals zaterdagavond delen van de wedstrijd van zaterdag kijken, om ons zo te verbeteren op zondag), en natuurlijk de wedstrijd en daarbij de hele voorbereiding op het veld! En niet te vergeten, veel gezelligheid!

Nou de game op zaterdag wonnen we met 2-1, een hele goede start. In Amerika kunnen ze met veldhockey niet met gelijkspel eindigen (dat gebeurde bij ons, 1-1 eindstand), en wordt er dus een Overtime gespeeld. Dat betekend, 2x 15 minuten, maar als er gescoord wordt, stopt het direct, een golden goal dus. Ook wordt deze Overtime maar gespeeld door 7 man per team, wel op een heel veld. Ik leg deze Overtime eventjes uitgebreid uit, omdat we 3 wedstrijden op deze manier gewonnen hebben! Na 4 minuten Overtime scoorden we ons goal en dus waren we helemaal happy! De zondag wedstrijd wonnen we op dezelfde manier.. Oja, even om te herinneren, het is hier nog steeds ongeveer elke dag 30 graden... Drinken drinken drinken dus..

31 augustus speelden we onze eerste thuiswedstrijd tegen Dartmouth University. Als traditie voor een eerste thuiswedstrijd, doen ze hier aan 'painting the hills'. Dat houdt het volgende in: ons hockeyveld heeft aan 1 kant een tribune, maar aan de andere kant van de lange zijde is een soort heuvel omhoog. Op die heuvel schrijven ze elk jaar: 'ROLL UMASS' in hele grote letters (is eigenlijk verboden, dus moesten we zwarte kleding dragen en deden we het savonds in het donker). We zetten de letters uit met pionnen en met witte spray maakten we de letters. Het resultaat, de volgende dag, was heeel goed!!

Helaas hebben we de wedstrijd tegen Dartmouth wel verloren, met 3-1. Eigenlijk zijn zij niet heel goed, maar we hadden onze dag niet en zij maakten veel gebruik van hoge ballen (maakt het naar mijn mening saai), waar wij niet zo goed mee om konden gaan. Ook was de agressiviteit er niet echt.. Toch was het misschien wel goed, want op 2 september, zondags, gingen we naar Boston College voor een dagtrip (is maar 1,5 uur rijden). Het was eeen heeeele spannende wedstrijd, want we eindigde weer met 1-1, en dus stond ons de Overtime weer voor de boeg. Wij namen de al uit, en binnen 21 seconden scoorden we!! Dit was zo vet, want Umass heeft in geen 8 jaar van ze gewonnen!

Ik speel eigenlijk ongeveer in elke wedstrijd veel, soms eventjes eruit voor rust. Ook in de overtime mag ik meestal beginnen (heel spannend en leuk!) . Ik speel meestal attack center mid, dat is de top of de ruit in het middenveld (4 middenvelders!!!!) maar soms spelen we ook andere formaties waar ik dan meestal de persoon in het midden ben. Wel wat minder verdedigende rol dan vorige jaren, maar ik begin het wel leuk te vinden! Ook onze coach Carla, en assistent coaches Roz en Shannon uit het Amerikaanse nationale elftal zijn echt heel leuk! Ze zijn wel allemaal lesbie, heel grappig.. Ik heb in 1 team dus 5 lesbies (waaronder hen en 2 speelsters), terwilj ik er in Nederland maar ongeveer 5 ken.. Haha, heb er niks op tegen hoor!

Nog iets wat ik wel heel grappig en officieel vindt, is dat ze hier dus bij bijna elk veld tribunes hebben, en voordat de wedstrijd begint moet je je opstellen op de middellijn (zoals je ziet bij nationale games), en dan wordt je naam opgenoemd en zet je een stap vooruit zodat iedereen weet in welk jaar (freshmen, sophomore, junior of sunior) bent, hoe je heet en soms waar je vandaan komt! Laatst speelde ik, Lauren (uit Engeland) en Thando (Zuid-Afrika) dus klonk ons team wel heeeel internationaal. We hebben ook nog een meisje uit Chili, maar als je niet start wordt je naam niet altijd opgenoemd. Dus, mijn doel is toch nog altijd ons allemaal te horen in 1 team, haha! Ook wordt na dit 'namengedoe' het Amerikaanse volkslied gedraaid, kan het al bijna mee neuriën.

Dan verder, ik ben nu niet op Umass maar ik zit in het Hotel van de University of Maryland. We hebben namelijk morgen een wedstrijd tegen maryland, ze zijn 3e gerankt in het land (wij nu 19e, maar vorig jaar 40e, ligt eraan van wie je wint/verliest etc). Ze zijn dus heeeel goed, en als we dit winnen zou het echt geweldig zijn!! Waarschijnlijk zijn ze individueel beter, maar als we als team presteren zijn we zeker niet kansloos. We zijn gisterochtend om 11 uur sochtends vertrokken naar deze University, en het duurde maar liefst 10 uur om hier te komen in de bus.. Dat was wel een beetje teveel, had namelijk het gevoel dat ik op zomervakantie ging!! Mijn roommate is Lauren uit Engeland, ze is 2e jaars, en heel leuk! Zij is heel goed bevriend met het meisje uit Chili, Jo, en met haar kan ik het ook heel goed vinden. Misschien komt het door de internationaliteit, heb geen idee. Had vanochtend een beetje dipje, maar ze sprak me heel veel moed in! Met deze 2 meisjes en nog wat vrienden van hen ga ik met Thanksgiving ook naar New York, zin in! (nog niets geboekt ofzo hoor, just plans)..

We verblijven hier tot zondag, dan hebben we namelijk nog een wedstrijd tegen America University (nog nooit van gehoord), maar wel op deze locatie. Anders is het wel een beetje teveel qua reizen. Als we die wedstrijd gespeeld hebben gaan we weer op weg naar huis.

Dan over school, deze week is school gestart! Dinsdag had ik mijn eerst lessen, het was toch nog wel even zoeken op de campus, maar met mijn routekaart lukte het eigenlijk heel goed. Ik had mijn vakken een beetje veranderd, ik volg nu Sociology, Microbiology (kanker en aids), Math en Communication. Denk dat ik het allemaal wel leuk vindt, maar denk dat ik nu al weet dat Sociology niet mijn major gaat worden voor altijd, maar kan ik altijd veranderen! pas in het begin 3e jaar moet je je definitieve major te weten. Sommige dingen waren wel chinees voor mij de eerste dagen, maar grotendeels begreep ik het wel. Alle klassen zijn ongeveer grote colleges (200 man?), dus op de eerste dag had ik zoiets van, hoe kun je in godsnaam contact maken met andere studenten! Maar ook daar heeft een junior me moed over in gesproken, 'dat komt wel na een tijdje, als we ook feestjes hebben en alles echt een beetje begint'. En guess what, 2 dagen erna was ik al een beetje aan de praat. Dus dat komt helemaal goed!

Verder zijn mijn dagen heel druk, 'sochtends heb ik colleges, dan tijd om te lunchen en dan moet ik alweer om 14.45 op het hockeyveld zijn om bezig te zijn met hockeyen (kan weer van alles zijn). Dan rond 7 uur eindelijk thuis na al gegeten te hebben, dan ben je doodmoe en moet je je huiswerk maken!!! En ook wil je natuurlijk socializen met iedereen, dus moeilijke combinatie... Vandaar dat ik mijn eerste huiswerk al heb uitgesteld tot 12 uur snachts. Het huiswerk is hier voornamelijk lezen, waarschijnlijk hetzelfde als op alle universiteiten en hbo in Nederland!!!

Nou ik ga er maar eens van tussen, heb wel weer genoeg verteld... Tot de volgende keeertjes! Oja, ik heb een dryseason, dat betekent, geen alcohol tot we uit season zijn. Wel mogen we naar party's gaan, maar dat betekend dus gewoon lekker water drinken. Ik ben er al naar 1 geweest, dat was een houseparty in het Icehockeyteam huis, was wel gezellig. We mogen hier niet echt uit, pas als we 21 zijn, vandaar al die 'house' party's.

bedankt voor t lezen en toedelieyoookies!!!
Sportieve groeten! xxxxx en mis julllie wel allemaal!!! het is nu allemaal 'nieuwe dingen' opstarten en ik mis de gezelligheid en het vertrouwde van alles wat in Hengelo was soms!! xxxx




  • 08 September 2012 - 08:03

    Marina Meijer:

    Ha Noralie,

    Super om je zo te volgen. Je schrijft heel leuk en informatief! En je doet het dus heel goed in het team. Carla was ook al heel enthousiast over jou via de mail vorige week.
    American University....daar heb ik een ander Nederlands meisje geplaatst: Isabel Terwindt. Je zult haar wel ontmoeten. Echt leuk. Veel plezier nog!

    Groeten,
    Marina

  • 08 September 2012 - 08:03

    Marina Meijer:

    Ha Noralie,

    Super om je zo te volgen. Je schrijft heel leuk en informatief! En je doet het dus heel goed in het team. Carla was ook al heel enthousiast over jou via de mail vorige week.
    American University....daar heb ik een ander Nederlands meisje geplaatst: Isabel Terwindt. Je zult haar wel ontmoeten. Echt leuk. Veel plezier nog!

    Groeten,
    Marina

  • 08 September 2012 - 23:26

    Noralie:

    Hoi Marina!

    Dankje voor je reactie! Blij om te horen dat Carla een positief mailtje heeft gestuurd.
    Is ze nog nieuwsgierig naar andere Nederlandse hockeysters dan?
    Ik heb haar vandaag zien spelen en ga morgen idd wel even met haar spreken! Op BC was ook een Nederlands meisje alleen waren ze heel snel weg na de wedstrijd.

    Groetjes!

  • 08 September 2012 - 23:26

    Noralie:

    Hoi Marina!

    Dankje voor je reactie! Blij om te horen dat Carla een positief mailtje heeft gestuurd.
    Is ze nog nieuwsgierig naar andere Nederlandse hockeysters dan?
    Ik heb haar vandaag zien spelen en ga morgen idd wel even met haar spreken! Op BC was ook een Nederlands meisje alleen waren ze heel snel weg na de wedstrijd.

    Groetjes!

  • 18 September 2012 - 20:46

    Floor:

    Ik ben trots op je! Ga zo door. En je verslagen zijn heel leuk alleen wat spaarzaam. Ik snap dat je programma vol zit, trainen, wedstijd, trainen, ver reizen voor wedstrijd, huiswerk maken (?????? dacht dat je studeerde? ;)), maar je schrijft zo leuk. Kortom ga zo door, ben allen bang dat je dan zoveel plezier daar hebt dat je niet meer thuis komt met kerst. X tantef

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Amherst Center

Noralie

Actief sinds 21 Maart 2012
Verslag gelezen: 793
Totaal aantal bezoekers 24528

Voorgaande reizen:

30 Januari 2015 - 20 Juli 2015

Stage in Zuid-Afrika!

05 Augustus 2012 - 20 Mei 2013

University College and field hockey

Landen bezocht: