Umass it is! - Reisverslag uit Amherst Center, Verenigde Staten van Noralie Weusthuis - WaarBenJij.nu Umass it is! - Reisverslag uit Amherst Center, Verenigde Staten van Noralie Weusthuis - WaarBenJij.nu

Umass it is!

Blijf op de hoogte en volg Noralie

15 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Amherst Center

Heee allemaal!

Daar ben ik dan weer, nu al 1,5 week in Amerika! Ik moet natuurlijk wel mijn blog een beeeetje bijhouden en aangezien er al zoveel is gebeurd of naja, zoveel 'nieuwe' soort dingen zijn gebeurd komt dan nu mijn samenvatting van deze afgelopen tijd!

Mijn vliegreis ging helemaal voorspoedig, het afscheid was wel huilen geblazen maar in het vliegtuig dacht ik er al niet meer zoveel aan. Toen ik aankwam in Boston ben ik opgehaald door 2 meisjes uit mijn team, Lauren en Alyssa. Lauren komt uit Engeland en was een uur eerder aangekomen. Omdat we een jetlag hadden bleven we die eerste nacht bij Alyssa haar ouders, ong een uur van Boston af. Toen maakte ik al kennis met de leuke huizen, grote afstand tussen die huizen, mailboxen (zoals je in films ziet), en het amerikaanse eten (van alles wat is er altijd, niet 1 maaltijd maar je hebt genoeg keuzes! Je kunt niet iets NIET lusten). Om half 9 's avonds ging ik naar bed, want ik ging 6 uur terug in de tijd dus voor mijn gevoel was het al half 3 snachts. Alyssa's familie was heel aardig en ik voelde me opzich wel op mn gemak (behalve dan mijn gebrekkige Engels). Toen ik die dag erna wakker werd, en ik daarna mijn Nederlandse boek ging lezen, werd Lauren wakker. Natuurlijk ging ik in het Nederlands tegen haar praten, waar ze niks van begreep...

Die dag zijn we naar Amherst gereden (6 augustus) en alle junioren en senioren (3e en 4e jaars) wjonen off-campus, dus die nacht zouden we daar nog slapen, want 7 augustus mochten we pas in onze dorm (flatje). Die dag hebben ze me rondgetoured en meegenomen naar het veld/campus en zijn we gaan lunchen met ongeveer de helft van het hockey team. 7 augustus begon pre-seasons (de voorbereiding waar ik nu dus midden in zit, voor het hockey-season). Het season looopt hier tot midden november ongeveer, en dan begint Lacrosse in de lente aan hun season, zij gebruiken hetzelfde veld als wij. Wij zitten dan off-season, maar blivjen wel trainen, fitnessen en alles.

7 augustus kwam iedereen dus bijeen, alle andere freshmen (ong 8, best veel) heb ik toen ook ontmoet. Er zitten een paar leuke bij maar sommige zijn een beeeeetje kinderachtig heb ik gemerkt!! De rest van het team gelukkig niet, dus dat is wel beter. 8 augustus begon onze heftige voorbereiding, bestaande uit ongeveer om 7.45 opstaan, dan ontbijten (in de dining commence, heel veel keuze), 9.00 looptesten en trainen, ongeveer klaar om11.30, dan weer lunchen, dan weer trainen van 2.15 tot 4.30 ong, en dan klaar (dineren, chillen). De eerste dagen waren zo vermoeiend, omdat je lichaam natuurlijk nergens aangewend is qua hockey en het hier 33 graden was elke dag. Na elke training nam iedereen dan ook een icebad (ik deed poging tot) zodat je dan ongeveer 7 minuten al je beenspieren verkoeld. Dat zou spierpijn moeten verminderen.. Naja, na 10 secondes had ik zoveel pijn in mijn tenen dat ik er maar weer uit sprong. Toch op dag 3 heb ik het wel volgehouden :)

In dit preseason is school nog niet begonnen dus het is helemaal niet druk op de campus, de andere studenten komen pas begin september. We doen daarom allemaal dingen met het team samen, zijn al een x wezen shoppen in North Hampton (schattig stadje), film gekeken op de kamer, spelletjes gespeeld (jaja ook kingsen doen ze hier, wij deden het alleen met water want wij mogen geen alcohol), filmavondje etc! Ik zit dus in de dorms met alle 1e en 2e jaars. Iedereen loopt kamer in kamer uit, dus echt privacy heb je hier niet.. Mijn roommate nou is wel oke, maar 28 augustus gaan we naar een andere dorm (waar we het hele jaar verblijven) en dan wordt Courtney mijn roommate, zij is wel echt heel leuk :)

Dan zal ik nu eens wat vertellen over het hockeygedeelte, het hockey is echt een hoog niveau. Iedereen is heel serieus, iedereen helpt mee met ballen opruimen en alles, en alles gebeurd in looppas. Iedereen is zo fanatiek, daar houd ik wel van :) Ook wordt ongeveer van elke oefening een wedstrijdje gemaakt haha. Elke training draagt iedereen een penny (dat is een soort hesje, alleen dan van mooie stof en alles), die 2 kanten heeft. 1 kant is maroon, en de binnenkant is wit (ligt er maar net aan hoe je hem draagt). Als er dan teams worden gemaakt en je bent bijv maroon, en je gaat beginnen aan de oefening is er altijd tijd om even bij elkaar te komen om te bespreken wat je gaat doen en alles. Aan het eind houden ze dan, heel grappig, hun linker vuisten bij elkaar en dan zegt 1 iemand: ; 'roonies on three' , 1 2 3 en dan zegt iedereen ' roonies' . Het zelfde met whities... Moest echt even aan wennen bij het begin, maar laatst was ik degene die ging aftellen (voor de grap) dus ik heb het door nu.

Omdat we dus constant bezig zijn met hockey loopt iedereen rond in Umass kleding (university of Massachusetts) en dat moeten wij ook dragen tijdens de training. We hebben echt enorm veel spullen gekregen van adidas, en ik heb natuurlijkv eeeel te veel meegenomen van huis. Ik wist niet dat ik zoveel zou krijgen! Je ziet wel eens in films mensen lopen met van die University truien, nou hier is dat dus hetzelfde. Proud op hun school!

Over school gesproken, ik heb vandaag mijn vakken gekozen voor het eerste semester (tot de winter), dat zijn psychologie, sociologie, wiskunde en micro biology (die richting hoort bij verplcihte vakken). Micro biology gaat over kanker en nog wat dingen die me wel interessant leken. We zullen zien!!

Ik ga nu maar eens een x afronden, anders wordt het wel heeeel saai om te lezen denk ik. Ik moet natuurlijk mijn fans wel behouden. Het gaat goed met me, niet heel veel last van heimwee. Iedereen helpt me echt heel goed. Voel me soms wel een beetje alleen omdat ik sommige gesprekken niet helemaal kan volgen en sowieso nog niet helemaal kan meepraten/grapjes maken. Begint wel steeds meer te komen en ze vinden dat ik best goed Engels kan (Ik ja...) haha. Of ze zeggen het om me vertrouwen te geven. Ik heb nu dus middagpauze en we zijn met 25 man in ons team, dus we gaan een serieuze oefenwedstrijd spelen tegen elkaar. Daarna nog wat strafcorners oefenen. Volgende week is onze eerste uitwedstrijd in North Hampshire, waarvoor we een dag eerder vertrekken omdat het ver reizen is. Dan krijg je ook te horen wie die nacht je roommate is en dat is ook wel leuk :)

Bedankt voor lezen en ik hooop dat jullie weer op de hoogte zijn van mijn gebeurtenissen!!
xxxxxxxxxxxxxx


  • 15 Augustus 2012 - 20:43

    Jolien:

    Leuk noor!!! Klinkt heel vet, geniet er van xxx

  • 15 Augustus 2012 - 21:14

    Carolien Stegers:

    Hoi Noralie, fijn te lezen dat het goed met je gaat.
    Veel succes met alles. groetjes van mij

  • 15 Augustus 2012 - 23:00

    Angelique :

    Hey meissie, pf echt heftig sporten zeg en dan in die warmte!! Fijn dat je het naar je zin hebt en leuk hoor je blog!! Liefs

  • 16 Augustus 2012 - 00:35

    Fleurfransen:

    Super leuk Noor!! Ik vind t ook leuk om allemaal te lezen, echt typisch jou haha! Heel veel plezier nog meid xxx

  • 16 Augustus 2012 - 14:02

    Dominiek:

    Heel leuk om te lezen Noor! Veel plezier nog daar, geniet ervan. :) Xxxx Do.

  • 17 Augustus 2012 - 23:57

    Floor:

    wow wat ontzettend leuk lijkt het me. wel zwaar natuurlijk maar dat kan ook lekker zijn. ik vond je verslag overigens nog lang niet boring hoor ik wil wel meer weten. en kick some ass met die uit wedstrijd;) xxx tantefloor

  • 24 Augustus 2012 - 14:11

    Alexandra Lacroix:

    Hi Noralie
    Klinkt heel leuk, veel plezier daar! en succes met trainen.

  • 29 Augustus 2012 - 17:09

    Melanie :

    Hé druif, leuk om te lezen hoor je verslag. Fijn te lezen dat je het naar je zin hebt! Ben benieuwd naar je volgende verslagje. Uiteraard volg ik je facebook ook: nice pictures!
    Groets en succes, Mel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Amherst Center

Noralie

Actief sinds 21 Maart 2012
Verslag gelezen: 1116
Totaal aantal bezoekers 24527

Voorgaande reizen:

30 Januari 2015 - 20 Juli 2015

Stage in Zuid-Afrika!

05 Augustus 2012 - 20 Mei 2013

University College and field hockey

Landen bezocht: