USA here I come! - Reisverslag uit Hengelo, Nederland van Noralie Weusthuis - WaarBenJij.nu USA here I come! - Reisverslag uit Hengelo, Nederland van Noralie Weusthuis - WaarBenJij.nu

USA here I come!

Door: Noralie

Blijf op de hoogte en volg Noralie

04 Juli 2012 | Nederland, Hengelo

Hallo allemaal!

Zoals jullie weten ben ik nog in Nederland! Ik dacht, ik oefen eerst even met een verslagje voordat ik in Amerika aan de slag ga.

5 augustus vertrek ik voor, in totaal 9maanden naar Amerika, naar Massachusets! Na 4,5 maand kom ik namelijk terug om kerst, Kerstmiddag en oud en nieuw te vieren! Met jullie :) Wat ik precies ga doen zal ik eens even uitleggen..

Ik heb een sportbeurs gekregen voor field hockey. Dat betekent dat mijn verblijf (op de campus), studieboeken, sportverzekering, eten/drinken, door de school wordt betaald. Deze beurs heb ik gekregen, omdat de coach, Carla Tagliente, mij heel graag in haar team wilt hebben omdat ze denkt dat het iets extra's toevoegd. Zo'n beurs krijg je natuurlijk niet zomaar, daar heeft veel tijd in gezeten. Ik moest hockeyfilmpjes maken, aanbevelingsbrieven regelen van mijn coaches in het verleden en nu, ik moest twee kutte Engelse testen doen, om te bewijzen dat ik wel mee kan draaien op het university college, een hockey CV maken en nog veeel meer!

Via Ustudy, een organisatie die mij heel goed heeft geholpen, kwam ik uiteindelijk op 6scholen die geïnteresseerd in mij waren en mij een volle beurs daarvoor wilden geven. Doordat de University of Massachussets in Amherst ligt, een typisch studentenstad, en doordat de coach echt heel vriendelijk overkwam en doordat Boston en New York niet zo heeel ver weg liggen, heb ik voor deze school gekozen. Het voelt nu nog steeds als een hele goede keus! Het team betrekt mij er nu namelijk al goed bij. Heb verschillende emailwisselingen gehad en natuuuuurlijk is Facebook ook hartstikke handig. Ook verteld mijn coach Carla me steeds dat ze heel benieuwd naar me zijn en me straks overal mee gaan helpen. Dat zullen we dus eerst nog even zien!!

Elk university college heeft een aantal teams die verschillende sporten uitoefenen. Elke sport heeft dus ongeveer 2 teams, 1 meisjes en 1 jongens. Voor fieldhockey geldt dat alleen vrouwen dat in Amerika spelen, dus voor fieldhockey is er maar 1 team. Dit team (en eigenlijk alle andere teams) vertegenwoordigd de school zegmaar en wordt als heel belangrijk gezien. Je kent het American football wel van tv.. Dat ook mijn team als ong. 'prof' wordt gezien werd me al snel duidelijk toen ik mijn 'summer conditioning packet' ontving.. Jeetje, wat een kracht en looptrainingen. Eigenlijk is alleen zondag mijn rustdag! Ook merk ik nu al dat mijn spierballen 'iets' groter geworden zijn..

Deze voorbereiding gaat verder op 7augustus en onze competitie begint 28augustus. School daarentegen is ook belangrijk en begint 4 september ongeveer.

De studie die ik ga doen heet: 'liberal arts and sciences' en is eigenlijk heeeel algemeen. Dat vind ik wel fijn want zo kan m'n horizon verbreden, Engels leren en lekker studeren!

Nu ga ik het maar eens afronden aangezien m'n vriendje er is (die ik ook moet missen).. Ik heb nu bijna alles eindelijk geregeld voor de VS, hoef alleen nog een paar injecties en mijn visum!
Gelukkig heb ik niet alles alleen gedaan, maar heb ik veel hulp gehad van mijn Engels bijleslerares, school, vriendinnen, Robbin en het belangrijkste, papa en mama!

Veel van jullie zie ik 3 augustus op m'n afscheidsfeestje en anders lezen jullie m'n volgende blog hopelijk over een maand!

Thaaaanks en tot horens! Xxxxxxx


  • 05 Juli 2012 - 04:56

    Marina Meijer:

    Ha Noralie,

    Leuk een blog! Ik ga je volgen, veel succes met de laatste voorbereidingen.

    Groetjes
    Marina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Hengelo

Noralie

Actief sinds 21 Maart 2012
Verslag gelezen: 2220
Totaal aantal bezoekers 24527

Voorgaande reizen:

30 Januari 2015 - 20 Juli 2015

Stage in Zuid-Afrika!

05 Augustus 2012 - 20 Mei 2013

University College and field hockey

Landen bezocht: